یک نماینده: وام مسکن ۶۰۰ میلیون تومان شود
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص سامان‌دهی بازار مسکن بیان کرد: دولت قبل از هر کاری باید دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کند زیرا آنان باعث آشفتگی در قیمت‌ها شده‌اند

نماینده سنندج: مردم دیگر قدرت خرید خانه ندارند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص سامان‌دهی بازار مسکن بیان کرد: دولت قبل از هر کاری باید دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کند زیرا آنان باعث آشفتگی در قیمت‌ها شده‌اند.

سید احسن علوی؛ نماینده مردم سنندج:

* امروز در کشور مشاهده می‌کنیم حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که باید برای آن‌ها فکری کرد.

* بخشی از این خانه‌ها لوکس هستند که مورد بحث ما نیست روی صحبت با آن واحدهایی است که در مناطق متعارف و برای افراد با درآمدهای متوسط و سطح پایین است که باید نظارتی بر آن‌ها صورت گیرد.

* حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار خانوار آسیب‌پذیر و کم درآمد در کشور داریم که نمی‌توانند مسکن خریداری کنند، دولت باید برای این‌ها یک فکر اساسی داشته باشد چون با این افزایش قیمت‌ها حتما مشکلات‌شان بیشتر خواهد شد.

* متاسفانه اجاره بها باتوجه به قیمت متر مربع زیر بناها داده می‌شود که این امر باعث شده تورم قیمت بالاتر برود آن هم درحالی که امسال نسبت به سال گذشته در بازار مسکن ۶۰ درصد رکورد خرید و فروش وجود دارد.

* قیمت در بازار مسکن به بالاترین سقف و ظرفیت خود رسیده است و امکان این که مردم بتوانند خانه خریداری کنند و یا بفروشند وجود ندارد.

* شاید بتوان یک خانه ۵۰ الی ۶۰ متری در سایر شهرها خرید اما در تهران نمی‌شود با ۱۵۰ الی ۱۸۰ میلیون صاحب خانه شد.

* باید در کنار اندوخته فرد حداقل ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون وام بدهد تا بتواند یک خانه بخرد و الا با این وام‌ها هم نمی‌شود صاحب خانه شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir