اولین موج گرانیِ پسا بنزین، لمس شد
برخلاف وعده مقام‌های دولت ایران مبنی بر حفظ ثبات قیمت کالاها و خدمات پس از ۳ برابر شدن بهای بنزین، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا روز یکشنبه سوم آذر از آغاز موج جدید گرانی‌ها خبر داد

اولین موج گرانی

نرخ حمل ‎و نقل مسافران درون‌شهری و میوه‌ و تره‌بار گاهی بین ۲۵ تا ۵۰ درصد رشد داشته و بنابراین به‌طور غیرمستقیم بر هزینه تولید و در نهایت قیمت مصرف‌کننده تأثیر گذاشته‌ است.

مطابق این گزارش، قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی به رقمی بین ۸.۵ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت نارنگی و پرتقال هم در روزهای اخیر رشد قیمت داشته‌اند و بهای هر کیلوگرم انار درجه یک از ۹۰۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده است.

این خبرگزاری پیش‌بینی کرده که در هفته جاری موج کوچکی از گرانی فراگیر شود. به طوری که مطابق ادعای صاحب یک رستوران قیمت برنج ایرانی و مرغ، روز شنبه گذشته افزایش یافته و یک هایپر مارکت هم اعلام کرده که بر پایه فاکتور خرید روز شنبه گذشته، قیمت بسیاری از کالاها مانند ماکارونی یک برند خاص و همچنین یک نوع شربت آماده بالا رفته است.

این گزارش همچنین تایید کرده که در بازار آهن هم قیمت‌ها با افزایش ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی برای هر قطعه تیرآهن مواجه بوده‌ است.

در بخش دیگری از این خبر ضمن «هیجانی» و «غیرمنطقی» خواندن موج جدید گرانی‌ها از تاکید مجدد مقام‌های دولتی بر کنترل گرانی‌های هیجانی خبر داده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir