تحمیل تن‌ماهی و رب‌گوجه در ازای خرید روغن
رئیس اتحادیه بنکداران اهواز گفت: شرایط ایجادشده در خصوص کمبود روغن، به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق در واردات اولیه و شاید سوءاستفاده برخی از شرکت‌های بزرگ در توزیع نامناسب و ایجاد کمبود کاذب برای به فروش رساندن سایر کالا‌های انباشته خود مانند تن ماهی و رب گوجه، به وجود آمده بود.

سوءاستفاده شرکت ها از کمبود روغن


محمدکمال سودمند با اشاره به وضعیت روغن خوراکی در آستانه عید نوروز در بازار اظهار کرد: کمبود روغن در ماه‌های اخیر، تصنعی و کاذب بود و اگر توزیع روغن به همین روال که در حال انجام است ادامه پیدا کند، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: شرایط ایجادشده در خصوص کمبود روغن، به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق در واردات اولیه و شاید سوءاستفاده برخی از شرکت‌های بزرگ در توزیع نامناسب و ایجاد کمبود کاذب برای به فروش رساندن سایر کالاهای انباشته خود مانند تن ماهی و رب گوجه، به وجود آمده بود.

رئیس اتحادیه بنکداران اهواز گفت: در ماه‌های گذشته میلیاردها تومان تن ماهی و رب گوجه به واسطه خرید روغن به مردم تحمیل شد.

وی با اشاره به وضعیت موجودی کالا در انبارهای بنکداران شهر اهواز در آستانه عید نوروز، گفت: کمبود خاصی از بابت موجودی کالا وجود ندارد و تنها مساله، گرانی کالاها است هر چند گران‌فروشی نمی‌شود.

سودمند بیان کرد: متاسفانه کالاها گران هستند؛ باید توجه داشت که بنکداران تنها کالا را خریداری می‌کنند و تولیدکننده نیستند و تنها سود قانونی در ازای کار خود دریافت می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران اهواز افزود: قدرت خرید مردم پایین آمده است و به غیر از قشر خاصی از جامعه، بقیه مردم قدرت خرید ندارند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir