صادرات تخم‌ مرغ متوقف شد
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری از ۱۰هزار تومان به قیمت مصوب ۱۴هزارتومانی خود رسید گفت: با توجه به متعادل شدن قیمت تخم‌مرغ در بازار، صادرات این محصول متوقف شد

با توجه به متعادل شدن قیمت تخم‌مرغ در بازار، صادرات این محصول متوقف شد

صدرا علی‌اکبرخانی اظهار کرد: در مقطعی هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری به 10 هزار تومان رسید درحالی که قیمت مصوب آن 14 هزار تومان بود و توجه لازم به مرغداران نشد و برای تعادل بازار اجازه صادرات تخم‌مرغ دیرهنگام داده شد.

وی افزود: اکنون قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری به 14 هزار تومان رسیده است به همین منظور صادرات این محصول متوقف شد تا قیمت‌ها در بازار داخلی نیز دچار مشکل نشود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ادامه داد: اما باید توجه داشت هزینه‌های تولید نظیر دستمزد، مواد بسته‌بندی، انرژی و غیره افزایش یافته است و قیمت تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری را به 15 هزار تومان تا 16 هزار تومان رسانده است.

وی تصریح کرد: در فروردین و اردیبهشت سال جاری و اسفند سال قبل باید هر ماه 4 میلیون و 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی می‌داشتیم که محقق نشد و 3 میلیون و 100 هزار قطعه انجام شد که آثار خود را شش ماه آینده نشان می‌دهد؛ یعنی در شهریور ماه و مهر ماه شاهد کمبود و گرانی تخم‌مرغ در بازار می‌باشیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com