بازار آپارتمان های ارزان قیمت پایتخت
میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران براساس اعلام بانک مرکزی در حالی هم‌اکنون به ۳۰ میلیون تومان رسیده است که به‌طور متوسط حداقل بودجه خرید آپارتمان در پایتخت در میانه تابستان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران براساس اعلام بانک مرکزی


براساس نتایج تحقیقات میدانی به عمل آمده، هم‌اکنون و براساس سطح متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران، متقاضیان برای خرید یک واحد مسکونی ریزمتراژ 40 مترمربعی در پایتخت باید به‌طور میانگین بودجه‌ای معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان در اختیار داشته باشند که با استفاده از این سطح بودجه بتوانند واحد مسکونی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در همه سال‌های گذشته تاکنون بیشترین میزان ساخت‌وساز مسکن در گروه‌های متراژی بیش از 80 مترمربع بوده است تعداد این فایل‌ها در بازار نیز محدود است و متقاضیان برای یافتن آپارتمان‌های ارزان‌قیمت پایتخت با دشواری مواجهند.

هر چند تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در مناطق نیمه جنوبی شهر تهران آپارتمان‌هایی با قیمت کمتر از متوسط قیمت مسکن شهر تهران هم‌اکنون فایل شده یا در بازار معامله می‌شوند اما تعداد آنها در مقایسه با سایر آپارتمان‌ها محدود است. تمرکز فایل‌های فروش واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت که قیمت هر مترمربع از آنها کمتر از میانگین قیمت مسکن شهر تهران است در جنوب و به ویژه جنوب شرق پایتخت بیشتر است.

در این نواحی حتی واحدهای مسکونی ریزمتراژ با قیمت کل 600 تا 700 میلیون تومان نیز وجود دارد که البته این واحدها اغلب قدیمی‌ساز، فاقد امکانات و واقع در محلات ضعیف‌تر هستند.

در مناطق واقع در جنوب غرب شهر تهران نیز برای خرید یک واحد مسکونی ریزمتراژ با امکانات حداقلی بودجه‌ای بیش از این میزان مورد نیاز است و هم‌اکنون این واحدها به‌طور متوسط در محدوده قیمتی 800 تا900 میلیون تومان و بعضا تا یک میلیارد تومان قرار گرفته‌اند.

1.jpg

2.jpg

3.jpg



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: donya-e-eqtesad.com