تورم وحشتناک محبوب‌ ترین خوراکی بچه‌ ها
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه تهران از افزایش ۲۵ درصدی قیمت بستنی خبر داد

افزایش ۲۵ درصدی قیمت بستنی

اسکندر آزموده:

* از اول خرداد، بستنی و آبمیوه افزایش قیمت 25 درصدی خواهد داشت.

* مواد اولیه بستنی مثل شیر و شکر حدود 2 برابر افزایش قیمت داشته‌است. برای مثال قیمت شیر از 6 هزار تومان به 12 هزارتومان رسیده‌است.

* (درباره افزایش قیمت مواد اولیه این صنف): افزایش دو برابری مواد اولیه دراین صنف بیشتر از 25 درصد افزایش قیمت در این صنف تاثیر داشته اما اگر بیش از این افزایش قیمت داشته باشیم، دیگر از سوی مردم خریداری نمی‌شود. باید توجه داشت که بستنی یک کالای تفننی است و مثل برنج و نان نیاز اساسی مردم محسوب نمی‌شود، در صورت گرانی مردم آن را نمی‌خرند. به همین دلیل به افزایش قیمت 25 درصدی این محصول اکتفا کردیم.

* اتحادیه بستنی و آبمیوه شب عید 20 درصد افزایش قیمت داشت که بعد از آن کل کالاها دو برابر شد و دوباره در کل اصناف وابسته مجبور به افزایش قیمت به خصوص در محصول بستنی شدیم.

* (درباره تاثر این افزایش قیمت بر کسادی این صنف و به دنبال آن بیکاری کارگران): آنچنان تعطیلی مغازه‌ها را در این صنف نداشته‌ایم اما مغازه‌هایی که برای مثال چند کارگر داشتند، مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. چون افزایش قیمت‌ها باعث کسادی بازار آنها شده است.

* مردم اطلاع چندانی از وضعیت اصناف ندارند و برای مثال یک فست فود فکر می‌کند، کار بستنی‌فروش و آبمیوه بهتر است یا برعکس و مدام تغییر صنف می‌دهند. به همین دلیل تقاضا برای راه‌اندازی این مشاغل کم نشده است. اصناف مواد غذایی با هم جابجا می‌شوند و فکر می‌کنند شاید اوضاع در صنف دیگر بهتر باشد.

* مردم باید اطلاع داشته باشند که از مغازه یا کافه‌هایی که پروانه کسب دارند، بستنی یا آبمیوه خریداری کنند. مردم  نباید از مکان‌هایی که پروانه کسب در محل کارشان نصب نیست، خرید کنند. چون ما هیچ تضمینی برای آنها از نظر قیمت و آلودگی موادغذایی نداریم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir