خبر مهم درباره قیمت جدید برنج
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت برنج تقریبا نهایی شده و هفته آینده اعلام خواهد شد و عملا وزارت جهاد کشاورزی وارد بازار برنج خواهد شد.

اعلام قیمت برنج هفته آینده/ تسهیلات نوسازی شالیکوبی‌ پرداخت می‌شود


محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بازار برنج مسأله جدی است و شالیکوبی‌ها پر از برنج است و همه این موارد را رصد می‌کنیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند خرید در بازار برنج می‌شود و خرید انجام خواهد شد و دولت که وارد شود برندهای بزرگ هم وارد خواهند شد و تحرکات خوبی در بازار برنج شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: حفظ رتبه های نخست در تولیدات محصولات کشاورزی بسیار مهم است اما پرداختن به صادرات محصولات کشاورزی مهمتر است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تعاملات ما با کشورهای مختلف آغاز شده است و تفاهم نامه های خوبی هم منعقد شده است، افزود: دنیا بر روی سلامت غذا تاکید دارد و باید به این سمت برویم اما در کشور ما بیشتر تمرکز روی تولید است.

قربانی با بیان اینکه تشکل های وارداتی و صادراتی را باید پای کار بیاوریم تا در این زمینه نقش آفرینی کنند، بیان کرد: در استان ها باید لیزینگ کشاورزی داشته باشیم و وظیفه ما این است بر اساس واقعیت ها از محصولات کشاورزی دفاع کنیم تا منافع تولیدکننده و مصرف کننده حفظ شود.

وی اظهار کرد: مازندران در حوزه تنظیم بازار کشور به خوبی عمل کرد و جای تشکر دارد و نشان می‌دهد مجموعه منسجمی در سازمان در حال فعالیت است که به صورت جهادی کار می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: فایناس اراضی شالیزاری تامین شد و اگر این تامین مالی اتفاق بیفتد قرارگاه خاتم الانبیا وارد کار می شود تا در حوزه زهکشی و تجهیز اراضی فعالیت کند.

قربانی با بیان اینکه کشاورزی مسأله درجه یک کشور است و به همین منظور وزارت جهاد کشاورزی مهمترین وزارتخانه است، ادامه داد: قیمت برنج تقریبا نهایی شده و هفته آینده اعلام خواهد شد و عملا وزارت جهاد کشاورزی وارد بازار برنج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کیوی و مرکبات بازار خوبی دارد و لازم است متناسب با استاندارهای کشور هدف تولید و صادرات داشته باشیم، گفت: قیمت مرکبات و کیوی همیشه بالاتر از قیمت تضمینی است و نیازی به خرید تضمینی نیست، تولیدکنندگان هم باید مدیریت عرضه و فروش داشته باشند تا قیمت این محصولات پایین نیاید.

قربانی خاطرنشان کرد: محدودیتی برای اعطای تسهیلات نوسازی شالیکوبی‌ها وجود ندارد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: خبرآنلاین