شوک یارانه ای صف های خرید دلار را غیب کرد
​تهدید بازارساز به حذف یارانه نقدی، صف‌های طولانی خرید دلار را غیب کرد.

 قیمت دلار به 32 هزارتومان می رسد


در حالی در روزهای گذشته همراه با افزایش قیمت دلار، صف‌های خرید ارز نیز طولانی‌تر می‌شد، اما دیروز به دنبال تهدید دولتی‌ها با حذف یارانه خریداران ارز، صف‌های خرید ارز نیز ناپدید شد.

به نظر می‌رسد پیامک قوه قضاییه مبنی بر مالیات بر ارزهای خریداری شده و بازنگری بر یارانه‌ خریداران دلار، صف‌های ارز سهمیه‌ای را کوچک و کوچک‌تر کرده است و دیگر اجاره کارت ملی برای خرید دلار از سوی دلالان چندان آسان نیست.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در همین خصوص در گفتگو با برنامه تلویزیونی اعلام کرد: اطلاعات خرید ارز در بانک اقتصادی خانوار ثبت می‌شود.

در این میان، بازار متشکل ارزی نیز در اطلاعیه‌ای خطاب به متقاضیان خرید ارز اعلام کرده است: باتوجه به مشاهده موارد متعدد سوءاستفاده دلالان از کارت ملی و حساب بانکی دیگران برای خرید ارز با اهداف غیرقانونی و تبعات این اقدام برای دارنده کارت و حساب، توجه داشته باشید خرید ارز صرفا برای مصارف شخصی خودتان انجام گیرد. بدیهی است عواقب تخلف از مقررات قانونی از جمله مقررات مبارزه با پولشویی و قاچاق کالا و ارز برعهده دارنده کارت ملی و حساب بانکی خواهد بود.

پیش از این، دلال‌ها به مردم پیشنهاد می‌کردند در ازای دریافت مبلغی با کارت ملی و حساب بانکی خودشان ارز سهمیه‌ای (۲۰۰۰ یورو برای هر فرد بالای ۱۸ سال) را خریداری کرده و به آنها تحویل دهند.

در این میان، در یکی دو روز گذشته با توجه به تصمیمات بازارساز برای کنترل نرخ ارز، فضا به سمتی رفته است که قیمت دلار دوباره به محدوده ۳۲ هزار تومان بازخواهد گشت.

آن‌طور که علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران پیش‌بینی کرده، در روزهای آینده روند ریزش قیمت دلار ادامه خواهد داشت و احتمالا دلار چند کانال ریزش را به خود خواهد دید.

در حال حاضر هر دلار آمریکا ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد و این عدد نشان می‌دهد که در روز گذشته هر دلار آمریکا با کاهش ۸۸۰ تومانی، یک‌کانال سقوط کرده است.

این در حالی است که در همین هفته دلار به نزدیکی‌های ۳۷ هزار تومان هم رسیده بود و روز سه‌شنبه با قیمت ۳۶ هزار و ۶۸۰ تومان هم به فروش رفت.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: خبرآنلاین