مخالفت با مشتری مست
هنوز شانزده روز از كشته شدن «محسن» در قهوه‌خانه‌یی در گلابدره تهران نگذشته بود كه در بیست و دومین روز از بهمن ماه امسال شاهد قتل دیگری در یك قهوه‌خانه اما این‌بار در شرق تهران هستیم.


 هنوز شانزده روز از كشته شدن «محسن» در قهوه‌خانه‌یی در گلابدره تهران نگذشته بود كه در بیست و دومین روز از بهمن ماه امسال شاهد قتل دیگری در یك قهوه‌خانه اما این‌بار در شرق تهران هستیم. «مجید» كه 24 سال بیشتر نداشت در حالی به قتل رسید كه همه كسانی كه شاهد ماجرا بودند به «اعتماد» گفتند او و متهم به قتل از قبل با هم آشنایی نداشتند و روز حادثه متهم به قتل صرفا به علت مست بودن با او گلاویز شده و چاقو را در پهلویش فرو كرده، مجید كه اینك چهار روز از مرگ او سپری شده صندوقدار قهوه‌خانه بود. پرس و جو‌های خبرنگار «اعتماد» از كسبه‌های محله تهران نو كمی بالاتراز خیابان زاهد گیلانی زوایای پنهانی از این جنایت بهمن ماه را آشكار كرد كه نشان می‌دهد ماجرا به همان چاقویی كه وارد پهلوی مجید شده ختم نمی‌شود.

به گزارش «اعتماد» ماجرا از آنجایی شروع شد كه سه جوان در حالی كه مست بودند قصد ورود به قهوه‌خانه را داشتند كه با مخالفت صاحب آنجا روبه‌رو شدند و پس از درگیری لفظی اولیه یكی از آنها به نام «محمد» چاقوی كوچكی از جیب خود بیرون كشید و با شدت وارد پهلوی چپ «مجید» كرد. آن روز تعطیل بود و بیشتر مغازه داران اطراف این چایخانه كوچك كه كمتر از یك سال است فعالیت خود را در آن محل آغاز كرده بود، مغازه‌های خود را باز نكرده بودند.

دوستان مقتول، متهم به قتل را مجروح كردند

یكی از این مغازه‌داران كه در همسایگی «چایخانه طهران» فعالیت می‌كند و آن روز بنابر اقتضای شغل خود مشغول فعالیت بوده است در رابطه با جزییات این حادثه به «اعتماد» گفت: در مغازه و مشغول صحبت با مشتری بودم كه سر و صدای زیادی از بیرون شنیدم، وقتی مشتری‌ام مغازه را ترك كرد، من هم از مغازه بیرون آمدم ودیدم افراد زیادی دم در چایخانه جمع شده‌اند و دو، سه نفر را دیدم كه از صحبت كردن‌شان مشخص بود در حال خود نیستند و تلو تلو می‌خوردند، به همین علت سعی كردم هر چه زودتر آنها را از هم جدا كنم ولی یكی از آنها اصرار زیادی برای ادامه نزاع داشت و هر چه تلاش می‌كردم موفق نشدم وی را از صاحب قهوه‌خانه جدا كنم. این مغازه‌دار ادامه داد: در یك لحظه دیدم خون خیلی زیادی روی زمین جاری شده و مجید پهلوی خود را با دودست گرفت و بر زمین افتاد. بلافاصله به مغازه خود رفتم و با پلیس تماس گرفتم و كمتر از پنج دقیقه ماموران پلیس رسیدند. یك نفر شاغل در یك تعویض روغنی نیز در همسایگی این چایخانه بود كه درگفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» زوایای دیگری از این جنایت را بازگو كرد. وی گفت: ماجرا به چاقویی كه از دست محمد وارد پهلوی مجید شد ختم نشد و بعضی از دوستان (عده‌یی می‌گویند برادران) مجید به طرفداری از او چاقویی را از چایخانه برداشته و به سمت چپ صورت محمد (متهم به قتل) وارد كرده و از زیر گوش او تا لبش را شكافته‌اند به طوری كه دندان‌هایش از بیرون قابل مشاهده بود.

مقتول با طحال پاره سوار بر ترك موتور

پس از مجروح شدن مجید (مقتول) دوستانش خونریزی زیاد او را تاب نیاورده و وی را بر ترك موتور نشانده و او را به بیمارستان بوعلی واقع در خیابان دماوند انتقال داده‌اند. پزشكان این بیمارستان دو عمل روی مجید انجام داده‌اند ولی ساعت 5 صبح فردای همان روز (23 بهمن ماه) خبر فوت او را به علت تركیدن طحالش گزارش كردند. حسن عباسی، رییس روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به اینكه خبر این درگیری را به آنها گزارش نكرده بودند گفت: اگر یكی از تماشاكنندگان نزاع ما را در جریان قرار می‌دادند امكان اینكه او زنده می‌ماند وجود داشت زیرا با توجه به اینكه فرد مصدوم طحالش دچار پارگی شده است باید تا رسیدن به بیمارستان و اتاق عمل، از خونریزی‌اش جلوگیری می‌شد كه متاسفانه حین انتقال با موتور چنین چیزی امكان‌پذیر نبوده است.

ضربه چاقو یا اهمال در رسیدگی پزشكی؟

گرچه هنوز بازپرس رسیدگی‌كننده به این پرونده در این باره یعنی ماجرای چگونگی درمان «مجید» دستوری به كارآگاهان برای بررسی بیشتر نداده است اما پرسش اینجاست كه چه اقداماتی در بیمارستان برای نجات جان مجید انجام شده است.

از سوی دیگر كارآگاهان هنوز درباره اینكه علت تامه مرگ مجید ضربه چاقو بوده یا اهمال در درمان او یا تاثیر سخن انتقال در مرگ تحقیقی را آغاز كرده‌اند.

درگیری‌های قهوه‌خانه‌یی

سرهنگ عباسعلی محمدیان رییس پلیس پایتخت نیز در پاسخ به خبرنگار «اعتماد» كه چرا قتل‌های قهوه‌خانه‌یی را جدیدا زیاد شاهد هستیم، گفت: خیلی زیاد نبوده، یك مورد دو هفته پیش و یكی هم همین مورد بوده است. وی در پاسخ به اینكه برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در این طور اماكن چه كار باید كرد، گفت قاعدتا باید پیشگیری‌های مربوط انجام و آسیب‌شناسی دقیق صورت بگیرد كه البته در این مورد سرهنگ خانچرلی رییس پلیس پیشگیری از وقوع جرم بهتر می‌تواند كمك كند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: akharinnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
در شرایط فعلی نه کارگر ارزش دارد نه کارفرما
ایرانیان بدون ویزا به کجا می توانند سفر کنند؟
زندگی چهار روزه مدیرعامل با جسد همکارش!
انتقاد از گرانی برنج و گوشت در صحن مجلس
غافلگیری خانواده پنج نفره آدم ربا در پیشوا