کلبه وحشت کرج
فرمانده انتظامی کرج از انهدام باند «کلبه وحشت» خبرداد و گفت: بیش از 90 درصد مجرمان کرج معتاد هستند


. سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان در نشست مطبوعاتی گفت: بیشتر مجرمانی که ماموران در سطح کرج شناسایی و دستگیر می‌کنند به انواع موادمخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه و کراک معتاد هستند. فرمانده انتظامی کرج اظهارداشت: این معتادان عامل بروز جرائم بسیاری در کرج به ویژه در زمینه جرائم خرد از جمله سرقت لوازم خودرو و کیف‌قاپی هستند.

علاوه بر ایجاد جرائم این معتادان عامل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح شهرستان بوده و چهره زشتی نیز به کرج می‌دهند. وی افزود: متاسفانه تاکنون تصمیمات مناسبی در زمینه ساماندهی معتادان کرج اتخاذ نشده و همچنان شاهد وجود معتادان زیادی در گوشه و کنار شهر هستیم. خیرخواهان تصریح کرد: برای کاهش جرائم در کرج راه‌اندازی اردوگاه معتادان ماهدشت ضروری به نظر می‌رسد. وی ابرازداشت: با راه‌اندازی این اردوگاه، زمینه بازپروری معتادان، پاکسازی کامل و بازگشت آنان به جامعه فراهم می‌شود.

فرمانده انتظامی کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات مجموعه نیروی‌انتظامی این شهرستان در 11 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت 485 کیلوگرم انواع مخدر از جمله شیشه، تریاک و کراک کشف و ضبط شد. وی ادامه‌داد: در این ارتباط 11 هزار و یک تن دستگیر شدند که بیش از 1000 تن از آنان آلوده به موادمخدر بوده‌اند. فرمانده انتظامی کرج از کشف 10‌هزار83 مورد سرقت منزل، 414 فقره کشف سرقت از مغازه، کشف 3322‌دستگاه خودرو و 503 دستگاه موتورسیکلت و کشف 5394‌وسایل داخل خودرو خبر داد.

انهدام باند سرقت پراید

وی همچنین به شناسایی یک باند سرقت خودرو اشاره کرد: بیش از 100 دستگاه خودرو را در سال‌جاری در این شهرستان سرقت کرده بودند. فرمانده انتظامی کرج تصریح‌کرد: اعضای این باند خودروهای پراید را طعمه قرار می‌دادند و با استفاده از ضعف در سیستم ایمنی آنها، اقدام به سرقت لوازم خودرو و تجهیزات آنها می‌کردند. وی در ادامه از دستگیری یک قاتل فراری در یکی از مناطق کرج خبر داد و گفت: این فرد که پیش از این جرائمی چون زورگیری و شرارت و سرقت را در پرونده خود داشت، با ذکاوت ماموران شناسایی، ‌دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد. خیرخواهان در ادامه صحبت‌هایش از دستگیری 7611 سارق در 11 ماه اخیر خبر داد و گفت: این سارقان در زمینه سرقت‌های خرد فعالیت داشتند.

تجاوز 4 تن به یک دختر

فرمانده انتظامی کرج همچنین به وقوع یک فقره تجاوز به عنف در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با دریافت گزارشی مبنی بر تجاوز چهار تن به یک دختر جوان این موضوع در دستور کار پلیس کرج قرار گرفت. وی اظهار داشت: در بررسی‌ها مشخص شد، این دختر جوان پیش از این با یکی از پسران این گروه رابطه نامشروع داشته و در شبی که به منزل وی می‌رود پسر سه دوست دیگر خود را نیز دعوت می‌کند و این حادثه اتفاق می‌افتد. فرمانده انتظامی کرج تصریح‌کرد: با تکمیل اطلاعات پرونده این چهار تن شناسایی، دستگیر و با ارجاع پرونده به مراجع قضایی، دستور اعدام هر چهار تن آنان صادر شده و به‌زودی در ملاءعام انجام می‌شود. وی از دستگیری اعضای یک باند سرقت با عنوان «کلبه وحشت» خبر داد و افزود: این باند چهار نفره با استفاده از نقاب به منازل مسکونی وارد می‌شدند و طلا و وجه نقد موجود در منزل را به سرقت می‌بردند. فرمانده انتظامی کرج تصریح‌کرد: این افراد با شناسایی خانه‌های افراد سالمند و ایجاد رعب و وحشت اقدامات خود را عملی می‌ساختند که متهمان به انجام چهار فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کردند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: akharinnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
تعرض سه زورگیر به دختران جوان
قالیباف: چالش مدیریتی این روزگار را برسر اقتصاد ما آورده است
تعیین مزد ملی برای سال 92 قطعی شد/ اختصاص سبد ویژه کالایی به کارگران
رهبر کره شمالی پدر شد
جولان مرد اسپانیایی با سر بریده در خیابان