قتل به طمع لپ‌تاب
دو جوان که به طمع گرفتن یک لپ‌تاب از زن جوانی به خاطر اختلافات شخصی مرد طلا فروشی را به قتل رساندند دستگیر شدند.


در ساعت 10 شب 25 بهمن ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی110، وقوع یک فقره زورگیری منجر به قتل در خیابان نبرد شمالی ـ خیابان مونسان به کلانتری 121 سلیمانیه اعلام شد و با حضور مأموران کلانتری 121 و تیم بررسی صحنه اداره دهم در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی به نام حسین 39 ساله بر اثر ضربات چاقو توسط قاتل یا قاتلین به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم به تحقیق از اهالی محل و شاهدان صحنه زورگیری پرداخته و در همان مراحل اولیه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ، قصد سرقت کیف همراه مقتول را داشته که با مقاومت مقتول روبرو شده که در حین درگیری، یکی از سرنشینان موتورسیکلت با استفاده از چاقو چندین ضربه به ناحیه کمر و دست مقتول وارد و نهایتا بدون موفقیت در سرقت کیف دستی همراه مقتول و به علت حضور مردم در محل، از محل متواری شده‌اند.

با تحقیقات بعمل آمده از شاهدان صحنه جنایت، کارآگاهان اقدام به چهره نگاری تصاویر متهمان متواری کرده و همزمان، در تحقیقات میدانی تعدادی از کسبه و اهالی محل عنوان داشتند که سرنشینان موتورسیکلت سفید رنگ پس از ارتکاب جنایت و در زمان فرار از محل جنایت، خانم جوانی را در ابتدای کوچه سوار موتورسیکلت خود کرده و به همراه این خانم، به سرعت از محل متواری شده‌اند.

با توجه به اظهارات برخی شاهدان جنایت در خصوص حضور یک خانم جوان در صحنه فرار عاملان جنایت، کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که مقتول چند ساعت پیش از مرگ خود و در مغازه طلافروشی محل کار خود، با خانم جوانی درگیری لفظی داشته است؛ بلافاصله تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه طلافروشی مورد بررسی قرار گرفت و زمانی‌که تصاویر بدست آمده از خانم جوان داخل طلافروشی، به شاهدان صحنه فرار متهمان از صحنه جنایت نشان داده شد که این خانم جوان مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی هویت خانم جوان به نام فاطمه 25 ساله، کارآگاهان با شناسایی محل حضور وی در منزل یکی از بستگانش در خیابان مونسان، وی را در فاصله تنها یک ساعت پس از وقوع جنایت دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

فاطمه پس از حضور در اداره دهم و اطلاع از مرگ مقتول، با تأیید درگیری خود و مقتول در داخل مغازه، به کارآگاهان گفت: پس از درگیری داخل مغازه، در خیابان مولوی به صورت کاملا اتفاقی مسیر حرکت یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین را گرفته و ضمن معرفی مقتول به عنوان سارق، از سرنشینان موتورسیکلت درخواست کمک کرده و به آنها پیشنهاد دادم که در صورت سرقت کیف دستی مقتول، مبلغی را به عنوان دستمزد به آنها خواهم داد؛ پس از قبول پیشنهادم، به همراه آنها به سمت مغازه مقتول رفته اما وی در مغازه حضور نداشت.

نهایتا پس از مدتی چرخیدن در کوچه و خیابان های حوالی مغازه، وی را در خیابان پیروزی مشاهده و بلافاصله به موتورسواران نشان داده و خود نیز از موتور پیاده شدم و شخصا از موضوع قتل هیچ اطلاعی نداشتم و آنها نیز عنوان داشتند که موفق به گرفتن کیف دستی نشدند.

با توجه به اظهارات متهمه و شاهدان صحنه، کاراگاهان ضمن چهره نگاری تصاویر دو متهم متواری پرونده، در مراجعه به محل جنایت و بررسی دقیق محل وقوع درگیری موفق به شناسایی تعدادی از مغازه های محل درگیری بویژه یک مغازه طلافروشی شدند که مجهز به دوربین‌های مداربسته بودند؛ بلافاصله تصاویر دوربین‌های مداربسته زمان جنایت مورد بررسی قرار گرفته و کارآگاهان موفق به شناسایی موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ شدند.

با شناسایی مالک موتورسیکلت و در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این موتورسیکلت به صورت قولنامه ای به فردی به  نام مجیب17 ساله فروخته شده که برابر اطلاعات بدست آمده نامبرده در منطقه شوش ـ تیردوقلو، در زمینه فروش ضایعات وسایط نقلیه مشغول به کار است؛ با شناسایی مجیب از سوی متهمه پرونده و معرفی وی به عنوان راننده موتورسیکلت، کاراگاهان اداره دهم مجیب را در ساعت 3 بعد از ظهر روز گذشته دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

با شناسایی مجیب به عنوان یکی از متهمان پرونده، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات اولیه خود، حکیم 21 ساله را به عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کرد؛ با معرفی حکیم به عنوان عامل اصلی جنایت و شناسایی محل سکونت وی در یک ساختمان در حال ساخت در منطقه آجودانیه، این متهم نیز دیروز دستگیر و در تحقیقات اولیه، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.



متهم پرونده با تایید اظهارات فاطمه، در اظهارات اولیه خود عنوان داشتند که قرار بود تا در صورت سرقت کیف دستی متعلق به مقتول، متهمه یک دستگاه لپ تاب به آنها  به عنوان دستمزد بدهد که نهایتا به علت آنکه موفق به سرقت کیف دستی نشدند، متهمه نیز تنها مبلغ 25 هزار تومان  به هر دو متهم به آنها پرداخت کرده بود.

متهم اصلی پرونده در ادامه اعترافات خود و در تشریح زمان درگیری به کارآگاهان گفت: به همراه مجید، با موتور در حال حرکت بودیم که ناگهان خانم جوانی جلوی ما را گرفت و عنوان داشت که یکی از بستگانش کیفش را گرفته و به او باز پس نمی‌دهد و به این بهانه از ما درخواست کمک کرد.

به همراه متهمه حرکت کرده و به در مغازه مقتول رفتیم اما وی در مغازه حضور نداشت؛ به همین علت مجددا، هر سه به سمت خیابان پیروزی رفته و نهایتا مقتول را در خیابان مشاهده کردیم؛ پس از پیاده کردن متهمه، خودمان در ابتدای کوچه محل گذر مقتول ایستاده تا او به ما نزدیک شود.

زمانی که مقتول به ما نزدیک شد، من از موتور پیاده شده و به سمت وی رفتم و به منظور گرفتن کیف دستی با او درگیر شدم. ابتدا می‌خواستم کیف را بگیرم اما مقتول مقاومت کرد؛ با چاقویی که همراه خود داشتم چند ضربه به کمر و دستانش زده و به علت حضور مردم در محل بدون آنکه موفق به سرقت کیف بشوم به سرعت سوار موتور شده و چند متر دورتر، پس از سوار کردن متهمه هر سه نفر به سمت میدان خراسان رفته و در آنجا، پس از گرفتن 25 هزار تومان از فاطمه، وی را در حوالی میدان خراسان پیاده کرده و از محل دور شدیم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح هر سه متهم پرونده، از سوی بازپرس پرونده قرار بازداشت موقت برای هر سه متهم پرونده صادر و تحقیقات در خصوص شناسایی انگیزه واقعی درگیری مقتول و متهمه و همچنین تحقیقات تکمیلی در خصوص ارتکاب دیگر جرایم مشابه از سوی متهمان زورگیری منجر به جنایت، در دستور کار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
برق دزد بدشانس‌ را لو داد!
انتخابات نظام پزشکی، سیاسی و ناعادلانه بود
تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان
جزئیات جدید پرونده سلطان پتروشیمی
دلایل انفجار قیمت خودرو