زن شیشه ای دختر سه ساله اش را با داروی متادون به قتل رساند.

 13 اسفند امسال زنی با مراجعه به دادسراي امور جنايي و طرحی شکایتی عنوان داشت که همسر دوم شوهرش به نام "مهتاب . الف" 34 ساله فرزند خود به نام فاطمه 3ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده  و با خوراندن داروی متادون اقدام به مسموميت و قتل کودک کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکی پس از حضور در اداره دهم ، در اظهارات خود به کارآگاهان اداره دهم گفت : من همسر اول شوهرم بوده و او ازدواج دومی داشته و با "مهتاب . الف" ازدواج کرده و در حال حاضر هر دو نفر آنها اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر دارند .به خصوص "مهتاب . الف" که شیشه مصرف می کند و نتیجه ازدواج آنها دو فرزند یک ساله و سه ساله می باشد . بچه سه ساله آنها به نام فاطمه به ما اظهار می داشت که مادرش او را مورد آزار و اذیت قرار می دهد به طوری که آثار آن بر روی دستش قابل مشاهده بود . حدود سه روز پیش ، فاطمه بر اثر مسمومیت شدید ، بیهوش و به بیمارستان منتقل شد که فوت کرد .

با توجه به اظهارات شاکی ، کارآگاهان به بیمارستان مراجعه و در بررسی تیم پزشکی ، علت مرگ کودک سه ساله مصرف متادون اعلام شد. همچنین در ادامه تحقیقات ،کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پدر کودک سه ساله به اتهام فروش مواد مخدر در زندان به سر می برد .

در نظریه پزشکی بیمارستان اعلام شده بود : " ... در آزمایشان و معاینات انجام شده ، وجود داروی متادون در بدن [ فاطمه ] مورد تأیید قرار گرفته ؛ .... بر اساس مندرجات پرونده بالینی ، کودک سه ساله در ساعت 22 مورخه هشتم اسفندماه به تدریج دچار خواب آلودگی و کبودی لب ها و دهان شده که می تواند نشان دهنده مسمومیت در همان شب با داروی متادون باشد  .... " .

در ادامه نظریه پزشکی و در خصوص احتمال آزار و اذیت کودک سه ساله نیز عنوان شده بود : " در بررسی اولیه آثاری از ضرب و جرح بر روی بدن کودک یافت نشد " .

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ، در ادامه رسیدگی به این پرونده اقدام به احضار مادر فاطمه برای حضور در اداره دهم کرده اما با توجه به عدم حضور وی در اداره دهم و به دستور مقام قضایی ، 17 فروردین  اقدام به دستگیری وی در محل سکونتش در خیابان هاشمی کرده و در بازرسی از محل سکونتش موفق به کشف ادوات مصرف شیشه و همچنین شیشه حاوی داروی متادون شدند .

مادر فاطمه با انکار هرگونه اقدام به ارتکاب جنایت ، به کارآگاهان گفت : از ملاقات همسرم آمدیم به خانه خودمان که همسر اول همسرم می خواست بچه را با خود ببرد اما چون فاطمه سرما خورده بود گفتم اجازه دهید تا داروهایش را بدهم .فردا ساعت 16:30 برای آوردن فاطمه رفتم تا او را به خانه بیاورم . فاطمه بی حوصله بود .  می خواست بخوابد . بعد از نیم ساعت دیدم سینه اش خس خس می کند و لبهایش کبود شده است. از سوی یکی از دوستان خانوادگی ، فاطمه را به درمانگاه و از آنجا به بیمارستان بردیم ؛ روز دوم ، خواهرم زنگ زد و گفت : بچه فوت کرده است  .

سرهنگ کارآگاه آریا  حاجی زاده  ، معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت :  با وجود اظهارات اولیه مادر متوفیه مبنی بر عدم دخالت وی در مرگ دختربچه سه ساله ، اما با توجه به برخی اظهارات تناقضات به دست آمده در اظهارات وی ازجمله اظهارات دروغ وی مبنی بر بی اطلاعی از وجود داروی متادون در خانه ! و اعترافات بعدی وی در خصوص دروغ بودن اظهارات اولیه و به دستور بازپرس پرونده ، قرار بازداشت موقت برای وی صادر و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران  بزرگ قرار گرفته است  .


 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
ارز کالاهای اساسی فعلا 1226 تومان
تهدید کره‌شمالی مبنی بر حمله هسته‌ای به توکیو
زیباکلام: اصلاح‌طلبان با تمام توان بر روی هاشمی اجماع کنند
خرید کارت شارژ راز سرقت میلیونی را فاش کرد
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز (92/01/24)