دستگیری باند بزرگ سرقت مسلحانه
اعضای باندی که با بستن دست و پای کارگران کارگاه ها در تهران به آنجا دستبرد مسلحانه می زدند دستگیر شدند.


14 اسفند سال گذشته مأموران کلانتری 141 شهرک راه آهن از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110در جریان سرقت از یک کارگاه ساختمانی در میدان ساحل قرار گرفتند .

با حضور مأموران در محل کارگاه و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقان ساعت یک بامداد ، در حالیکه به همراه خود یک قبضه اسلحه جنگی کلاش ، قمه و چاقو و افشانه اشک آور داشتند، با حمله به کانکس های محل استراحت کارگران آنها را غافلگیر کرده و با ضرب و جرح همگی آنها ، اقدام به سرقت تمام وجوه نقد و اموال باارزش کارگران و همچنین تجهیزات کارگاه ساختمانی کرده و پس از بستن دست و پای کارگران ، ساعت چهار صبح از محل متواری شده اند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با بررسی شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند که سرقت از سوی گروهی از مجرمان سابقه دار انجام شده که در سال های گذشته نیز به همین شیوه اقدام به ارتکاب سرقت های مختلف کرده اند . کارآگاهان در ادامه ، به بررسی سوابق مجرمان سابقه دار به ویژه در زمینه سرقت های به عنف پرداخته و در تحقیقات پلیسی متوجه شدند که یکی از مجرمان سابقه دار به نام قادر که دارای 6 سابقه سرقت مسلحانه و زورگیری است و آخرین بار در سال 1389 به اتهام سرقت به عنف اماکن خصوصی دستگیر و روانه زندان شده ، به تازگی و همراه تعداد دیگری از همدستان سابقش از زندان آزاد شده است. بلافاصله تصاویر قادر 32 ساله به همراه تعدادی از مجرمان سابقه دار به اسامی "صابر" و "مهدی" - هر دو پسر عموهای قادر هستند - و "بهرام و شهریار . ش" - دو برادر- از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار استخراج شد .

کارگران کارگاه ساختمانی ، بلافاصله پس از مشاهده تصاویر این گروه از مجرمان سابقه دار ، "قادر " را به عنوان عضو اصلی و سرکرده گروه سارقان مورد شناسایی قرار دادند .

همزمان با انجام اقدامات پلیسی برای شناسایی اعضای گروه سارقان مسلح ، کارآگاهان اداره یکم با بررسی پرونده های مشابه در تهران و همچنین شهرهای حاشیه تهران اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری نیز به همین شیوه و شگرد به وقوع پیوسته که در برخی از آنها ، ابتدا سارقان خود را مأمور معرفی و سپس با تهدید اسلحه و چاقو ، کارگران و نگهبانان کارگاه های ساختمانی را غافلگیر و در ادامه اقدام به سرقت محموله های کارگاه ساختمانی از جمله محموله های سنگین کابل های سیمی و ... کرده اند .

نگهبان یکی از کارگاه ساختمانی در منطقه ازگل ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد 21 اسفند سال 91 به همراه همکارم در حال نگهبانی بودیم که همکارم متوجه فرد مشکوکی در حوالی کارگاه شد و برای بررسی موضوع به بیرون از کانکس نگهبانی رفت که ناگهان از سوی چند نفر مورد حمله قرار گرفت . همزمان با درگیری همکارم ، این افراد وارد کانکس شده و بنده نیز با آنها درگیر شدم . پس از گذشت حدود 20 دقیقه از درگیری ، سارقان با استفاده از گاز اشک آوری که به زور از همکارم گرفته بودند ، به من حمله ور شده و در حالیکه قادر به دیدن جایی نبودم ، دست و پای من و همکارم را بسته و اقدام به سرقت تمامی اموال شخصی و اداری داخل کانکس و همچنین اموال و تجهیزات داخل کارگاه کرده و از محل خارج شدند  .

نگهبان یک شرکت ساختمانی دیگر نیز در اظهارات خود و در توضیح چگونگی سرقت به کارآگاهان گفت : ساعت یک بامداد 17 دی ماه سال 91 ، چند نفر با مراجعه به در انبار شرکت و معرفی خود به عنوان مأمور مدعی شدند که در تعقیب فردی بوده اند که این شخص وارد کارگاه شده است . از آنها درخواست کارت شناسایی کردم که ناگهان با من درگیر شده و با چوب و میلگرد به سمت من حمله ور شدند.آنها پس از بستن دست و پا و حبس کردن من در داخل اتاقک نگهبانی ، تمامی اموال داخل انبار را سرقت کردند .

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهمان به ویژه متهم اصلی پرونده و همچنین دیگر اقدامات پلیسی ، متوجه شدند که "قادر" در پوشش خرید و فروش ضایعات ساختمانی در منطقه "مرتضی گرد" ، این مکان را به محلی برای نگهداری اموال سرقتی تبدیل کرده است .

در حالیکه اقدامات پلیس برای شناسایی مخفیگاه دیگر متهمان در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار داشت ، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تخلیه و بارگیری یکی از محموله های تجهیزات و وسایل ساختمانی سرقتی از سوی متهمان در منطقه پاسگاه نعمت آباد شدند . بلافاصله با توجه به مسلح بودن متهمان ، تیم های ویژه تشکیل و این محل تحت محاصره کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام تمامی اعضای گروه به همراه مقادیر زیادی از اموال سرقت شده از چندین کارگاه ساختمانی دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات متهمان و شناسایی آنها از سوی شکات ، تعدادی از محل های سرقت در مناطق مختلف تهران از جمله در خیابان آذربایجان ، خیابان جمهوری ، ستارخان ، اتوبان نیایش ، خیابان کمیل ، اتوبان بهشت زهرا ، تهرانپارس ، یافت آباد ، خیابان پیروزی ، خیابان کارگر ، میدان صادقیه ، بلوار آیت الله کاشانی ، اتوبان تهران ـ قم ، اتوبان شهید چمران و .... مورد شناسایی قرار گرفته است  .

وی ادامه داد: در حال حاضر ، تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . به همین خاطر از تمام مالباختگانی که در طول یک سال گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود ، به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
آلوده‌ترین شهرهای اینترنتی کشور
زلزله 6 شهر ایران را لرزاند
دستگیری عاملان هتک حرمت سریالی به زنان
پشت پرده اجری طرح هدفمندی یارانه ها از سوی دولت!
دستاورد محقق ایرانی و همکارانش برای کنترل ذهنی تلفن همراه