زورگیری از مسافران
دزدان زورگیر با خودروهای اجاره ای طعمه های خود را در غرب تهران سرکیسه می کردند.
هشتم فروردین امسال مردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که از سوی سرنشینان یک دستگاه 206 نقره ای به شماره پلاک .... مورد زورگیری قرار گرفته و سارقان پس از سرقت ، وی را با چشمان بسته از ماشین پیاده و متواری شده اند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 21 و 30 دقیقه هشتم فروردین در جاده مخصوص به سمت تهرانسر ، سوار یک دستگاه پژو 206 نقره ای به شماره انتظامی ... شدم . پس از طی مسیری کوتاه ، سرنشینان 206 با تهدید سلاح سرد اقدام به زور گیری کرده و لپ تاپ ، گوشی تلفن همراه و یک فقره چک 15 میلیون تومانی مرا سرقت کردند . سارقان پس از سرقت چشم هایم را بسته و در مقابل کارخانه لاستیک سازی پیاده و فرار کردند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با بررسی پرونده سرقت های به عنف در پوشش مسافرکش متوجه شدند که علاوه بر سرقت های انجام شده با خودرو 206 نقره ای سرقت های مشابه دیگر و با استفاده از انواع خودروهای پراید ، عمدتا در مناطق غرب تهران به ویژه در محدوده میدان آزادی به وقوع پیوسته که در تمامی آنها سارقان با تهدید چاقو ، اسپری و شوکر اقدام به ضرب و جرح مالباختگان کرده و پس از سرقت ، مالباختگان را با چشمان بسته پیاده و متواری شده اند .

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 20 و 45 دقیقه 19 فروردین امسال در میدان آزادی برای گرفتن تاکسی به مقصد ایستگاه مهرآباد ایستاده بودم که یک دستگاه پراید سفید رنگ مرا به عنوان مسافر سوار کرد . ناگهان در دوربرگردان فرودگاه ، یکی از سرنشینان پراید با تهدید چاقو دو عابر بانک را از جیبم خارج کرد . در حالیکه ابتدا قصد مقاومت داشتم ، آنها با ضربات چاقویی که به سر و کمرم وارد کردند مرا مجبور کردند تا رمز عابر بانک ها را در اختیارشان گذاشته و پس از اطمینان از صحت رمز عابر بانک ها ، مرا در خیابان رها و متواری شدند .

با آغاز تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان با بررسی اظهارات مالباختگان و از طریق تجزیه و تحلیل پلاک خودروهای اعلام شده موفق به شناسایی تعدادی از خودروهای استفاده شده در سرقت ها شدند . با شناسایی خودرو 206 و پراید سفید رنگ سارقان ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی یکی از متهمان به نام "علی . ح" 33 ساله شدند که بلافاصله مخفیگاه متهم در شهریار شناسایی و پنجم اردیبهشت دستگیر شد .
"علی . ح" در اعترافاتش منکر حضور خود در سرقت ها شد اما با معرفی اعضای گروه سارقان عنوان داشت که با اطلاع کامل از ارتکاب سرقت های به عنف از سوی سه تن از دوستانش ، خودروها را به صورت قولنامه خریداری و در اختیار سارقان به اسامی "امید . س" 24 ساله ، "محمد . س" 26 ساله و "فرزاد . ک" 30 ساله قرار داده و در ازای آن روزانه مبلغ 300 هزار تومان به عنوان کرایه خودرو دریافت می کرده است .

با شناسایی "فرزاد" به عنوان یکی از متهمان پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم بلافاصله وی را به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار با هفت فقره سابقه ارتکاب جرایم مختلف و با داشتن 6 سال محکومیت قطعی به اتهام سرقت های به عنف تحت پوشش مسافرکش ، مورد شناسایی قرار دادند .

همزمان با شناسایی هویت اعضای گروه زورگیران ، کارآگاهان متوجه شدند که سارقان پس از سرقت عابر بانک های متعلق به مالباختگان اقدام به خرید طلا ، سکه و یا ارز از طلافروشی ها و صرافی های سطح شهر تهران کرده اند . با شناسایی مراکز خرید طلا ، سکه و ارز از سوی متهمان ، کارآگاهان با مراجعه به این مراکز و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصاویر یکی از اعضای گروه شدند .یکی از صاحبان طلافروشی ها در منطقه ستارخان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 21 و 25 دقیقه 29 فروردین مشغول جمع کردن ویترین مغازه بودم که جوانی به طلافروشی مراجعه و درخواست خرید یک سرویس طلا با وزن زیاد و گران قیمت را کرد . زمانیکه قیمت سرویس را به او اعلام کردم ، بدون هیچگونه چون و چرا بر سر قیمت عنوان کرد : "فاکتور را بنویس" و پول سرویس را با عابر بانک پرداخت کرد .

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی هر سه عضو گروه سارقان زورگیر در شهریار ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اخد نیابت قضایی هر سه متهم را در منطقه شهریار دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . با دعوت از مالباختگان برای حضور در پلیس آگاهی ، متهمان از سوی دهها مالباخته شناسایی و به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب سرقت های به عنف در پوشش مسافرکشی ، در سطح مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در مناطق غرب تهران و دیگر شهرهای حاشیه غرب و جنوب غرب تهران از جمله کرج ، اسلامشهر ، شهریار و ... اعتراف کردند .

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند  ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به شناسایی دهها مالباخته در این پرونده ، گفت : با شناسایی متهمان از سوی دهها مالباخته و اعترافات اولیه متهمان در خصوص سرقت های به عنف متعدد با استفاده از خودروهای مختلف ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ صادر شده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
محاکمه مبارک و پسران وی به 18 خرداد موکول شد
واكنش محسن هاشمي به خبر رد صلاحيتش
ولایتی برای ثبت نام کاندیداتوری وارد ستاد انتخابات کشور شد
شکر ارزان شد
بازگشت دوباره تنش به انگلیس