پرستار هفت‌ تیر بدست
کارآگاهان تهران‌بزرگ سارقان مسلح که در پوشش پرستاری اقدام به سرقت می‌کردند، را دستگیر کردند.
 ماموران گشت کلانتری 163 ولنجک در ساعت 02:30 چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری در خیابان محمودیه به دو نفر پیاده که به سمت بالای میدان در حال حرکت بودند، مشکوک و هنگامی که قصد بررسی آنها را داشتند، هر دو اقدام به فرار می‌کنند. در تعقیب و گریز مأموران با این افراد، یکی از آنها اقدام به کشیدن اسلحه به سمت مأموران می‌کند که با عکس‌العمل مأموران، فرد مسلح از ناحیه پای چپ مورد هدف دو گلوله قرار گرفته و دستگیر می‌شود.

با دستگیری متهم "امیر . الف" 38 ساله و کشف یک قبضه اسلحه‌کمری از وی، پرونده سرقت مسلحانه تشکیل و به دستور قاضی جمشیدی، بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه تهران، متهم برای نجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی، کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند متهم "امیر . الف" به همراه متهم متواری پرونده به نام "احسان . م" 24 ساله با تهیه یک قبضه اسلحه کمری قصد زورگیری مسلحانه در مناطق شمال‌شهر تهران را داشتند که با مشاهده ماموران قصد فرار داشتند که یکی از آنها دستگیر شد.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی مخفی‌گاه متهمان در خیابان دماوند خیابان جدیدی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مخفی‌گاه آنها منزل زن و مرد سالخورده‌ای است که متهمان از طریق یکی از شرکت‌های خدماتی و در پوشش پرستار به استخدام آنها در آمده اما از این محل به عنوان مکانی برای مخفی‌شدن و نگهداری اسلحه و مهمات جنگی ( 100 فشنگ جنگی ) استفاده می‌کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که احسان قصد دارد تا بار دیگر و در پوشش شرکت‌های خدماتی و استخدام به عنوان پرستار، مخفیگاهی را برای خود تهیه کند که بلافاصله مخفیگاه متهم در منزلی واقع در خیابان اوستا شناسایی و این متهم نیز 23 اردیبهشت‌ماه دستگیر شد.

در شرایطی که "امیر . الف" منکر هرگونه سرقت مسلحانه شده بود، احسان ضمن اعتراف صریح به زورگیری‌های مسلحانه در مناطق شمال‌تهران در اعترافاتش به کارآگاهان گفت که برای کارگری به تهران آمده و داخل ترمینال با امیر آشنا شده؛ در ابتدا امیر با طرح دوستی با وی رفیق شده اما او را فریب داده و به پیشنهاد وی به غرب کشور رفته و در آنجا بواسطه دوستانش، یک قبضه اسلحه کمری به همراه حدود 100 فشنگ خریداری و مجددا به تهران آمدند.

احسان در ادامه اعترافاتش گفت: پس از این که مخفی‌گاه برای یک شغل پوششی در قالب پرستار سالمندان پیدا کردیم، سلاح و مهمات خود را در خانه‌هایی که در آنها استخدام شده بودیم، پنهان می‌کردیم؛ من و امیر به قسمت‌های بالای شهر تهران مثل ولنجک، نیاوران، تجریش، زعفرانیه، درکه، دربند و دیگر نقاط شهر که افراد پولدار زندگی می‌کنند مراجعه و پس از شناسایی دختران و پسران پولدار، آنها را در مکان‌های خلوت گیرانداخته و پس از تهدید با اسلحه‌کمری و قمه، پول، گوشی، طلا و ساعت آنها را دزدیده و بلافاصله از محل فرار می‌کردیم.

متهم در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: طراحی نقشه سرقت و تهیه سلاح و مهمات توسط امیر صورت گرفت و من فقط در سرقت‌ها با وی مشارکت داشتم و در 14 اردی‌بهشت ماه سال جاری در حالی که برای انجام سرقت‌مسلحانه در زعفرانیه به سمت ولنجک، دنبال پیداکردن سوژه برای سرقت بودیم ماموران به ما مشکوک شدند؛ پیش از مشکوک‌شدن مأموران، اسلحه و اسپری در دست من بود و قمه نیز نزد امیر بود اما در طول مسیر قمه را گرفتم و اسلحه و اسپری را به امیر دادم؛ زمانی که ماموران به ما دستور ایست دادند، امیر را دیدم که به سمت آنها اسلحه کشیده و من دیگر از آنجا فرار کردم.

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: شغل پرستاری یک کار پوششی بود و هدف اصلی ما انجام سرقت‌های مسلحانه بود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح یکی از متهمان به انجام سرقت‌های مسلحانه و استفاده از پوشش پرستاری سالمندان برای انجام جرایم و سرقت‌های خود و با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم به ویژه زورگیری و سرقت‌های مسلحانه توسط متهمان، برای شناسایی شکات و مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی قاضی صادر شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران‌بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به اداره یکم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
 منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
آخرین اخبار از انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران
عراقچی:انتخابات بر موضوع هسته‌یی تاثیر خواهد گذاشت
انعقاد قرارداد بیمه ها با پزشکان خانواده از امروز آغاز می شود
بحث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جدی می شود
برادر "جان کری" وزیر می‌شود