آدم ربایی مرگبار
پسر تبهکار که با ربودن دوستش او را با همدستی دو نفر دیگر به آتش کشیده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
در این پرونده امیر 23 ساله متهم به آدم ربایی و قتل دوست خود به نام امین می باشد.روز شنبه جلسه محاکمه امیر و دو هم دستش در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: بر اساس محتویات پرونده امیر 23 ساله متهم به قتل امین و مشارکت در آدم ربایی مقتول می باشد. همچنین حسین 25 ساله معروف نریمان متهم به معاونت در قتل می باشد. با این توضیح که قتل در خانه نریمان رخ داده است. محسن 26 ساله نیز متهم به مشارکت در آدم ربایی می باشد که با توجه به محتویات پرونده و دلایل ذکر شده در کیفرخواست برای آن ها تقاضای مجازات قانونی دارم.

قاضی نور الله عزیز محمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری سپس با تفهیم اتهام به امیر از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم به قتل که سابقه کیفری دارد پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: قتل را قبول دارم مقتول عابربانک مادرم را برداشته بود و آن را نمی داد. روز حادثه ابتدا به خانه محسن رفته و بعد همراه مقتول به خانه نریمان رفتیم. مقتول مدعی شد که عابربانک را به دوستش داده است. چند بار خواستم با دوستش تماس بگیرم تا عابربانک را برگردانم اما او قبول نمی کرد حتی تلفن همراهش را خاموش کرد تا ما به تلفن همراه دوستش دسترسی پیدا نکنیم من هم برای این که از او اقرار بگیرم دست و پایش را با تسمه ای بستم. در این هنگام یکی از همسایه های نریمان به در خانه آمد من هم برای اینکه امین را نبیند روی او یک روفرشی انداختم چند دقیقه بعد وقتی سراغ امین رفتم متوجه شدم او خفه شده است.

رئیس دادگاه سپس از محسن خواست که در جایگاه قرار بگیرد که او با رد اتهامش اظهار داشت: امیر از من خواسته بود که امین را به خانه مان بکشم اما به دلیل این که برادرم در خانه بود به خانه نریمان رفتیم. در آن جا متوجه شدم امیر دست و پای مقتول را بسته و او را خفه کرده است.

نریمان نیز با رد اتهام خود گفت: من در این قتل هیچ نقشی نداشتم و امیر به تنهایی مرتکب جنایت شد.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آن ها قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و امیر را به قصاص محکوم کردند. دو متهم دیگر نیز به حبس محکوم شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
ترکیه با حضور ایران در کنفرانس ژنو2 موافقت کرد
قیمت سایر خودروها را فورا اعلام کنید!
پیغام وزیر امور خارجه امریکا به هاشمی رفسنجانی تکذیب شد
آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای تابستانی
مواضع اصولی ما قبل و بعد از انتخابات تغییری نخواهد کرد