کشف سر یک سرباز هخامنشی در خانه یک جوان کانادایی! + تصاویر
سر یک سرباز هخامنشی با ارزشی بیش از یک میلیون دلار در سال 2011 در روز روشن از موزه هنرهای زیبای مونترال کانادا به سرقت رفت، سپس در 22 ژانویه 2014 در بازرسی از خانه یک جوان کانادایی به نام سمون متکی در استان کبک این کشور پیدا شد...
 سر یک سرباز هخامنشی با ارزشی بیش از یک میلیون دلار در خانه یک جوان کانادایی پیدا شد.

 این اثر تاریخی ارزشمند در سال 2011 در روز روشن از موزه هنرهای زیبای مونترال کانادا به سرقت رفت، سپس در 22 ژانویه 2014 در بازرسی از خانه یک جوان کانادایی به نام «سمون متکی» در استان کبک این کشور پیدا شد، اما پلیس کانادا به دلایل امنیتی خبر کشف آن را با تاخیر اعلام کرد.


به گزارش CBC نیوز، «سمون متکی» 32 ساله با اعلام اینکه از سرقتی بودن این اثر تاریخی اطلاعی نداشته، می‌گوید: تنها می‌دانستم که این یک شئ منحصر به فرد است. از ارزش واقعی سر سرباز هخامنشی آگاهی نداشته و نمی‌دانستم که بخشی از یک اثر تاریخی است.

او همچنین اعلام کرده که به دلیل عدم آگاهی در ارزش واقعی این اثر تاریخی که حدود یک میلیون و 200 هزار دلار کانادا اعلام شده، حاضر نشده است که برای دریافت جایزه از شرکت بیمه آن را به موزه هنرهای زیبای مونترال بازگرداند.

«متکی» همچنین با اشاره به اینکه سر سرباز هخامنشی را به مبلغ 1400 دلار از دوستش خریده در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد، این اثر تاریخی طی سال‌ها در قفسه اتاقش در کنار ظروف کریستال بوده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/11/325265.bmp.jpg
وی همچنین اعلام کرد، فردی که سر سرباز هخامنشی را به او فروخته گفته که این ساخته یک هنرمند گرسنه و مفلوک است که برای حمایت از فرزندش به پول آن احتیاج دارد که با این حساب می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که سارق اصلی هنوز ناشناخته است.

در زمان سرقت سر سرباز هخامنشی از موزه هنر مونترال، یک نیم تنه مرمرین از تمدن روم باستان نیز به سرقت رفت که هنوز پیدا نشده و ارزش تقریبی آن نیز حدود 40 هزار دلار اعلام شده است. پلیس کانادا بر این باور است که هر دو اثر تاریخی توسط سارقی با شلوار جین‌، ژاکت تیره و کلاه بیسبال در جیب گذاشته شده و از موزه خارج شده است.

در حال حاضر پلیس کانادا به دنبال پیدا کردن مجسمه مرمرین رومی است و «متکی» نیز با اتهام خرید اشیا مسروقه با ارزش بیش از 5 هزار دلار به بازداشت است و دادگاهش نیز در ماه مارس برگزار خواهد شد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
آتش‌ سوزی مرگبار در سعادت آباد
نتانیاهو: ایران به سیاست های تهاجمی خود افزوده است
یک نفر در مقابل حسن روحانی خود را آتش زد
رئیس‌جمهور به وزارت نفت می رود
این افشاگری درباره احمدی نژاد حقیقت دارد؟؟؟