اعترافات عجیب آتش‌افروز پارکینگ سعادت‌آباد
تحقیقات از مردی که با آتش‌افروزی در ساختمانی در سعادت‌آباد باعث مرگ سه‌نفر شد، آغاز شده است. این مرد اعتراف کرده است به دلیل اختلاف با همسر سابقش دست به این اقدام زد.
آتش‌سوزی ساعت 21:25 روز شنبه به وقوع پیوست و آتش‌نشانان بعد از رسیدن به محل مشاهده کردند دود ساختمان پنج‌طبقه مسکونی را فراگرفته است. آنها عملیات نجات و مهار آتش را آغاز کردند و افرادی را که در ساختمان محبوس شده بودند از میان دود بیرون کشیدند اما دو مرد و یک زن به علت خفگی جان خود را از دست داده بودند.

در ادامه مشخص شد سه دستگاه خودرو سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی آتش گرفته و باعث این حادثه شده است. کارشناسان حریق را عمدی تشخیص دادند و در نهایت معلوم شد داماد سابق یکی از ساکنان آتش به‌پا کرده است. این فرد تحت‌تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: «حدود یک‌سال پیش از همسرم جدا شدم و دخترم به او سپرده شد. ما در این مدت با هم اختلاف داشتیم تا اینکه تصمیم گرفتم خودرو پدرزنم را آتش بزنم و از این طریق از او انتقام بگیرم. این کار را با همکاری یکی از دوستانم انجام دادم.»

این متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. این در حالی است که از میان پنج آتش‌نشان مصدوم‌شده در این حادثه دونفر از آنها که از ناحیه گردن، کمر و ستون فقرات دچار آسیب شده‌اند، همچنان در بیمارستان بستری هستند.

  روح‌الله احمدی، آتش‌نشان جوان که هنگام حمل مصدوم دچار آسیب‌دیدگی شده است درباره این حادثه به پایگاه اطلاع‌رسانی 125 گفت: «در محل آتش‌سوزی همه بالکن‌های ساختمان پنج‌طبقه مملو از افرادی بود که از ترس دود و آتش به بالکن پناه آورده بودند. خودم را به‌سرعت به دستگاه تنفسی مجهز کردم. من در گروه افرادی بودم که مسوولیت جست‌وجوی محبوس‌شدگان احتمالی را داشتیم. در حال بررسی طبقه منفی‌دو بودم که فردی را جلو در ورودی یک واحد سرایداری پیدا کردم. فرد مصدوم بسیار سنگین وزن بود و شواهد نشان می‌داد هنگام خروج در چندقدمی در ورودی به دلیل استنشاق دود غلیظ از حال رفته است.»

 احمدی ادامه داد: «مرد سنگین‌وزن را روی دوشم گذاشتم و به سختی از پله‌ها به سمت بالا حرکت کردم. در هنگام بالارفتن از یکی از پله‌ها لیز خوردم و به‌شدت از ناحیه زانو آسیب دیدم. بقیه آتش‌نشانان با دیدن این صحنه به کمک آمدند و فرد مصدوم را جلو در رساندیم. در این حادثه در پاگرد پایین هم دختربچه‌ای را به‌همراه خانمی که در دود گرفتار شده بودند پیدا و آنها را هم با احتیاط به بالا منتقل کردیم. شدت دود بسیار زیاد بود. هر کسی برای خروج از ساختمان به راهروها آمده در دود گرفتار شده بود و قادر به پایین‌آمدن نبود. ما همه منازل را بررسی می‌کردیم و هر دری که بسته بود با دیلم باز می‌کردیم.»

وی گفت: زمانی که در یکی از واحدها را در طبقه سوم باز کردیم مردی لاغراندام بیهوش و بی‌رمق روی زمین افتاده بود که وی را به طبقه پایین منتقل کردیم.

حمید یاراحمدی، یکی دیگر از آتش‌نشانان مصدوم درباره این آتش‌سوزی گفت: نیروهای عملیات خیلی زود به محل حادثه رسیدند و من به‌سرعت با برداشتن یکی از سرلوله‌ها به سمت پارکینگ رفتم. دود و شعله زیادی از همه طرف زبانه می‌کشید. یکی از خودروها به‌شدت شعله‌ور بود که من با آب‌دهی شعله آن را کم کردم.

وی افزود: من برای جست‌وجوی محبوس‌شدگان وارد طبقات شدم. در راه‌پله‌ها زنی روی زمین افتاده بود که فکر کردم فوت کرده اما در روشنایی دیدم پلک‌هایش تکان می‌خورد. ماسک اکسیژنم را سریع روی دهانش گذاشتم و دیدم نفس می‌کشد.

یاراحمدی ادامه داد: با احتیاط کامل این خانم را که وزن سنگینی هم داشت از پله‌ها پایین آوردم اما به علت خیس‌بودن و لیزشدن پله‌ها، به‌شدت از ناحیه گردن و کمر زمین خوردم اما در تمام این مدت حواسم به مصدوم بود که آسیبی نبیند و در نهایت بعد از برخورد با پاگرد پایین بقیه آتش‌نشانان به کمک آمدند و این خانم را نیز به جلو ساختمان منتقل کردیم.






گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:sharghdaily.ir

مطالب پیشنهادی :
آتش‌ سوزی مرگبار در سعادت آباد
نتانیاهو: ایران به سیاست های تهاجمی خود افزوده است
یک نفر در مقابل حسن روحانی خود را آتش زد
رئیس‌جمهور به وزارت نفت می رود
این افشاگری درباره احمدی نژاد حقیقت دارد؟؟؟