محیط بان را آزاد کردند
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: محیط بان این سازمان که به مجازات زندان محکوم شده بود مورد عفو قرار گرفت.
حسن عباش نژاد روز دوشنبه افزود: در اسفند ماه سال 89 ماموران منطقه حفاظت شده مرآکان خوی در حین انجام ماموریت گشت و کنترل مناطق به دو نفر شکارچی برخورد می کنند که بعد از متواری شدن و تیراندازی متقابل یکی از شکارچیان بر اثر اصابت گلوله محیط بان منطقه از ناحیه ران پای چپ مصدوم می شود.

وی اظهار کرد: فرد مصدوم بلافاصله به اورژانس جاده ای انتقال داده می شود و پس از امدادهای اولیه به بیمارستان خوی منتقل و سپس به ارومیه اعزام می شود.

وی ادامه داد: شکارچی مصدوم که مرحوم حسن حبیب زاده از اهالی روستای میر احمد کندی در حاشیه منطقه حفاظت شده مرآکان بوده در حین عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه فوت می کند.

عباس نژاد افزود: پرونده قضائی این موضوع با صدور کیفرخواست قتل عمد از دادگستری شهرستان خوی به دادگاه ارومیه ارسال و پس از یک سال رسیدگی قضایی در نهایت دادگاه شعبه 16 ارومیه محیط بان را به قتل شبه عمد و پنج سال زندان محکوم می کند.

وی اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از ابتدای حادثه ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده مرحوم برای اخذ رضایت از اولیاء دم از همه فرصتها و ظرفیتهای محلی و استانی استفاده کرد تا اینکه بعد از سه سال مذاکرات متعدد و مستقیم با خانواده مرحوم، در نهایت خانواده شکارچی مرحوم، محیط بان مصطفی آقازاده را مورد عفو و بخشش قرار دادند و با ارائه رضایت نامه به دادگاه، آقازاده محیط بان منطقه حفاظت شده مراکان از تخفیف مجازات برخوردار و از زندان رهایی یافت.

آقازاده از اسرای آزاد شده جنگ تحمیلی بوده و 32 ماه از عمر خود را در پشت میله های دشمن بعثی عراق گذرانده است.

محیط بان آقازاده از خانواده مرحوم حبیب زاده به خاطر عفو و دادن زندگی دوباره به وی تشکر و برای روح آن مرحوم طلب مغفرت کردند.






گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir

مطالب پیشنهادی :
خانواده ابراهیم خودکشی در مترو را پذیرفتند
خودسوزی مقابل وزارت نفت به یک روایت دیگه!
خوش خبری بنزینی برای تهرانی ها
نامه‌ ای‌ خواندنی برای بازداشت ریگی‌ +عکس
توضیح کوتاه درباره توافق نهایی ایران و 1+5