کنجکاوی پدری جان ۳ عضو از خانواده را گرفت
مرد میانسال پس از اینکه یک گلوله توپ عمل نکرده در اطراف روستا پیدا کرد، آن را با خودش به خانه برد غافل از اینکه کنجکاوی او باعث فاجعه‌ای مرگبار خواهد شد.
روز یكشنبه خبری در رسانه‌ها منتشر شد كه از انفجار مرگبار كپسول گاز در خانه‌ای در روستای دستك در حوالی سرپل‌ذهاب حكایت داشت. شدت این انفجار به‌حدی بود كه خانه روستایی دچار خسارات شدیدی شد و 3نفر از اعضای این خانواده 4نفره جان‌باختند و تنها بازمانده كه مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد. اما با گذشت یك روز از این ماجرا مشخص شد كه این حادثه، مربوط به انفجار گلوله توپ جنگی بوده است نه كپسول گاز.

معاون فرمانده انتظامی استان كرمانشاه در تشریح این حادثه گفت: ساعت17:25 عصر یكشنبه انفجار مهیبی در خانه‌ای روستایی رخ داد كه مردم روستای دستك را شوكه كرد. به‌دنبال این حادثه كه با مرگ 3نفر همراه بود، تحقیقات آغاز و مشخص شد كه حادثه ناشی از انفجار یك گلوله توپ بوده است. ماجرا از این قرار است كه طبق بررسی‌های انجام شده، پدر میانسال این خانواده در اطراف روستا یك گلوله توپ جنگی متعلق به دوران دفاع‌مقدس پیدا كرده و تصمیم می‌گیرد آن را به خانه ببرد. این گلوله كه عمل نكرده بود از زمان جنگ در این محل باقی مانده و خنثی نشده بود. او در داخل خانه سرگرم دستكاری گلوله بود كه در همین هنگام گلوله منفجر می‌شود كه در اثر انفجار مرد میانسال، همسر و یك فرزند او كشته می‌شوند و فرزند دیگر او به‌شدت زخمی شده كه به بیمارستان منتقل می‌شود.

چطور در مناطق آلوده زنده بمانیم

با اینكه سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی می‌‌گذرد اما هنوز هم انفجار مین‌ها و گلوله‌های عمل‌نكرده در شهرهای مرزی كشور، جان شهروندان بی‌گناه را می‌گیرد. بهنام صادقی یكی از رزمندگان جنگ تحمیلی است كه به آموزش مردم برای مواجهه با مواد منفجره عمل نكرده می‌پردازد. او توصیه می‌كند: اگر با یك میدان مین روبه‌رو شدید باید چند مسئله مهم را رعایت كنید. در مناطق آلوده با دیدن شیء مشكوك نزدیك نشوید؛ جلو نروید؛ دست نزنید، برندارید و درنهایت دوربمانید تا زنده بمانید.

او ادامه می‌دهد: ‌اگر یك روز شاهد انفجار یك مین و یا مهمات عمل نكرده بودید بهترین كاری كه باید انجام دهید این است كه به آن نزدیك نشوید چراكه احتمال دارد وقتی شما قصد دارید خود را به فرد آسیب دیده برسانید، پایتان روی یك مین دیگر برود و هم خود را به كشتن دهید و هم فرد آسیب‌دیده را. در چنین شرایطی، بهترین كار این است كه در فاصله دور بایستید و به فرد مجروح بگویید تكان نخورد چرا كه ممكن است در اثر حركت او یك مین دیگر نیز منفجر شود؛ در اقدام بعدی ماجرا را به پلیس110 گزارش دهید و از مأموران كمك بخواهید.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: روزنامه همشهری

مطالب پیشنهادی :
زنده به گور شدن مرد جوان زیر آسفالت !
افزایش قیمت زعفران به دلیل کاهش تولید!
روش زیبای پزشک برای راضی کردن بیمارش به شیمی درمانی
جن ساکی از برگزاری دور جدید مذاکرات خبر داد
جزئیات دستگیری عاملان اسیدپاشی به یک پزشک+ عکس و فیلم