به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، محمدقاسم طرحانی در این خصوص اظهارداشت: به موازات پیشرفت جوامع، روابط و تعاملات اجتماعی نیز دستخوش تغییرات شده و گسترش شهرها و صنعتی شدن زندگی امکان نظارت پلیس بر لایه‌های اجتماعی را دشوار می‌کند در نتیجه جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی در لایه‌های جامعه روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در چنین شرایطی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای غلبه بر مشکلات اجتماعی بهترین شیوه کاهش ناهنجاری‌ها در بین قشرهای مختلف مردم بوده و در حقیقت پاسخی به مطالبات قانونی مردم برای ایفای نقش در توسعه نظم و امنیت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان تصریح کرد: اعضای شورا حداقل به تعداد ۱۰ نفر از بین معتمدان و ریش سفیدان محلات، بازنشستگان نظامی، فرهنگیان و اساتید دانشگاه، اعضای شورایاری، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و جوانان زن و مرد علاقمند به عضویت و فعالیت در شورا تشکیل می‌شود.

طرحانی ضمن تشریح نحوه فعالیت شورا عنوان کرد: شورای معتمدان به عنوان نمایندگان محلات با پیگیری مشکلات محلات و تعامل گسترده با رئیس کلانتری یا پاسگاه با برگزاری جلسات ماهیانه مشکلات را مطرح و با مشارکت سایر ادارات دولتی نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

این مسئول از علاقمندان به عضویت خواست با مراجعه حضوری به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نسبت به ثبت‌نام اقدام و در صورت هرگونه ابهام با شماره تلفن ۲۱۸۴۲۱۷ معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان تاکستان تماس حاصل کنند.

گواهینامه راننده کامیون با ۳۴ نمره منفی در قزوین ضبط شد

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: گواهینامه راننده متخلف کامیون با ۳۴ نمره منفی در این استان ضبط شد.

بهرام زینلی اظهارداشت: مأموران پاسگاه پلیس راه قزوین ـ همدان روز گذشته هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی و استعلام مأموران مشخص شد که خودرو بیش از پنج تن اضافه بار داشته و به علت تکرار ارتکاب تخلفات رانندگی دارای ۳۴ نمره منفی است.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: گواهینامه راننده، طبق مقررات راهنمایی و رانندگی به مدت سه ماه ضبط و موضوع برای سیر مراحل قانونی و عدم به‌کارگیری وی در حمل بار، به سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین اعلام شد.

کشف ۳۳۷ رأس دام قاچاق در بیدستان

فرمانده انتظامی شهرستان البرز از کشف ۳۳۷ رأس احشام قاچاق در بررسی از دو خودرو در شهر بیدستان از توابع این شهرستان خبر داد.

ولی‌الله رسولی‌راد در این باره بیان کرد: مأموران کلانتری بیدستان شهرستان البرز هنگام کنترل خودروهای عبوری در عوارضی آزادراه قزوین ـ کرج دو دستگاه کامیون حامل احشام را برای بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مأموران مشخص شد بار احشام فاقد هرگونه مجوز حمل و دامپزشکی بوده که در این اقدام ۳۳۷ رأس گوسفند قاچاق از دو کامیون کشف و با هماهنگی قضایی تحویل اداره دامپزشکی شهرستان البرز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز خاطرنشان کرد: اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در روزهای آینده نیز ادامه دارد.