به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدجواد زاده‌کمند در مراسم دومین گردهمایی تخصصی مدیران امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان های سراسر کشور، با اشاره به بیانات رهبری گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود فرموده اند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و کاری که امروز شما در ستاد امور ایثارگران ناجا انجام می دهید، در راستای تحقق همین...

وی به عرصه های مختلف ماموریت و ماهیت متفاوت ماموریت ها در نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: مبارزه با اشرار، قاچاقچیان، مخلان نظم و امنیت و برخورد با سارقان، همچنین برقراری و حفاظت امنیت در مرزها از عرصه های مهم خدمتی نیروی انتظامی است، از این رو هر از چند گاهی شاهدیم که کارکنان ناجا برای تامین امنیت کشور جان یا سلامتی خود را در طبق اخلاص اهدا می کنند.

سردار زادهکمند در ادامه، نیروی انتظامی را در امر رسیدگی به امور خانواده ایثارگران و شهدا در بین دیگر سازمان ها و دستگاه ها پیشگام معرفی کرد و افزود: کارهای زیادی در زمینه ارج نهادن به مقام شامخ خانواده معظم شهدا و جانبازان در نیروی انتظامی انجام شده است؛ چرا که فضای ناجا به گونه ای است که هر سال شهدای زیادی را تقدیم انقلاب می کند و در سال گذشته ۸۷ شهید در عرصه پایداری و برقراری نظم و امنیت تقدیم نظام شد و تعداد قابل توجهی نیز جانباز به درجه ایثارگری رسیدند.

وی در ادامه افزود: وقتی خدمات انجام شده در ناجا را در کنار تکلیف بزرگی که امام راحل و مقام معظم رهبری برعهده ما گذاشته اند، مقایسه می کنیم متوجه خلاءها و فاصله ها می شویم تا جایی که این سئوال مطرح می شود آیا امروز با این همه اقدامات موثر و ابتکارات خوب، ما به شرایط مطلوب رسیده ایم؟

زادهکمند افزود: باید در نشست های تخصصی به تبیین فاصله ها و وضع موجود و همچنین وضع مطلوبی که برعهده ماست بپردازیم و خلاء ها را پیدا کرده و برایشان برنامه ریزی کنیم تا حق فرمایشات امام راحل و رهبری را ادا کنیم.

جانشین هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: اولین نکته در راه رسیدن به این موفقیت، کمک به رشد مادی و معنوی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران متناسب با شان و منزلت آنهاست. در بحث درون سازمانی با بسیج امکانات باید بتوانیم به موقع پاسخگوی مطالبات و نیازها در حوزه های مادی و معنوی باشیم.

وی افزود: باید از منابع برون سازمان نیز استفاده کنیم. به مسئولان مختلف شهری و محلی، ریشسفیدان و شوراهای محلی و روستایی برای ارزش گذاری بیشتر به خانواده های شهدا نقش دهیم.

زاده‌کمند تاکید کرد: نباید اجازه دهیم خانواده شهید یا جانباز برای تامین معیشت خود به منبع دیگری دست درازی کنند.

جانشین هماهنگ کننده ناجا، ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و جهاد در نیروی انتظامی را دومین مورد برای تحقق اهداف در امور ایثارگران ناجا برشمرد و گفت: شورای عالی توسعه ارزش های ماندگار انتظامی و دفاع مقدس پایه گذاری شده و ما باید برای استیلای مادی و معنوی و همچنین توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نقش پررنگ داشته باشیم.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم سبک خدمتی و زندگی خود را مبتنی بر این فرهنگ شکل دهیم و در این راه وظیفه خطیری بردوش داریم. باید بتوانیم از ویژگی ها و تجارب هشت سال دفاع مقدس بهره برداری کنیم.

زاده‌کمند افزود: امروز دشمن تلاش دارد تا فرهنگ ابتذال غرب و مصرف گرایی را بر جامعه مسلط کند. سبک ما در برابر تهاجم دشمن، فرهنگسازی مبتنی بر حفظ ارزش های دفاع مقدس، ایثار و شهادت است.

جانشین هماهنگ کننده ناجا در پایان، گفت: در زمینه توانمندسازی و تعالی فرزندان شهدا و جانبازان نباید در سند بمانیم؛ چرا که سندی که از جامعه ایثارگران انتظار می رود، سند کاربردی است تا سریعتر به اهداف برسیم و انتظارات را پاسخ دهیم.