به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عارف قادرزاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر تعدای از معابر و بلوارهای استان کردستان بدون متولی است و این امر می تواند خسارات جانی و مالی سنگینی را به شهروندان وارد کند.

وی افزود: تعامل شهرداری، راه و شهر سازی با پلیس راه نیازی ضروری است و از این رو در خواست می شود که دستگاه های مربوطه نسبت به وظایف خود در خصوص بلوارها و معابر و ورودی های نزدیک به شهر اقدامات مناسبی را انجام دهند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان بیان کرد: در سنندج بلوار بهشت محمدی و بلوار جدیدی که پارک کودک را به شهرک زاگرس متصل می کند دو مسیری است که بدون متولی مانده و عدم رسیدگی به امور ایمن سازی و ترمیم این معابر باعث شده است که شاهد تصادفات متعدد منجر به فوت و جرح باشیم و این اصلا زیبنده دستگاه های که تعهد خدمات رسانی را دارند نیست.

قادرزاده یادآور شد: در حال حاضر علت بدون متولی بودن این معابر برداشت متفاوت شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی از تعریف محدوده شهر است و انتظار می رود این دو دستگاه اجرایی در کمترین زمان ممکن به توافق برسند چرا که هر روز جان شهرون دان در خطر است.

کاهش ۸ درصدی فوت شدگان تصادفات درون شهری

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش هشت درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری اشاره کرد و ادامه داد: تعامل مناسب شهروندان با پلیس راهور در راستای این کاهش تصادفات فوتی نقش بسزایی داشته است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: فرهنگ سازی، توجه به علایم راهنمایی و رانندگی، عدم سرعت در معابر عمومی و تعامل مردم می تواند بستر ساز سفری ایمن برای مسافران و ترددی راحت برای شهروندان درون شهری باشد.

قادرزاده اظهار داشت: خوشبختانه در راستای کاهش تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی رویکرد فرهنگی و اجتماعی را آغاز کرده ایم و با ورود به مدارس، مساجد، ادارات و مراکز آموزش عالی، آموزش های چهره به چهره در سطح استان ارائه شده است.

وی افزود: از سال ۸۸ تا کنون در مجموع در حوزه خدمات و ترافیک در ارزیابی های شش ماهه جزو سه رتبه برتر در میان ۱۲ استان شده ایم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان بیان کرد: انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب و تعامل هر چه بیشتر شهروندان در آینده همچنان شاهد کاهش تصادفات باشیم.