به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خرم نیا ظهر امروز پنج شنبه در جلسه تودیع رئیس پلیس راهور استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر استان به لحاظ آمارهای تصادفاتی جرحی و فوتی دارای جایگاه بسیار مناسبی در کشور است.

وی افزود: این آمارها نشان از جدیت و تلاش همه عوامل مرتبط با این حوزه در سطح استان است و انتظار می رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: خدمات پلیس راهنمایی رانندگی از جمله رسالت‌ های نیروی انتظامی است که مردم این را به صورت روزمره در تمامی لحظات زندگی خود لمس می کنند.

خرم نیا یادآور شد: در حال حاضر با تلاش‌ و اقدامات صورت گرفته در سطح استان شاهد سطح رضایت ‌مندی مردم از خدمات این حوزه هستیم هرچند کاستی‌ ها و ضعف ‌هایی در این حوزه وجود دارد.

وی ادامه داد: انتظار می رود در آینده نزدیک با جدیتی که در مجموعه راهنمایی رانندگی و همچنین تعامل و همراهی خود مردم و دستگاه‌ های مختلف وجود دارد شاهد برطرف شدن این نقاط ضعف باشیم.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: همچنین کاهش قابل توجه میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از آنها از نتایج مطلوب اقدامات آموزشی و فرهنگ‌ سازی ‌ها انجام گرفته در این حوزه است.

خرم نیا اظهار داشت: با وجود افزایش تعداد وسایل نقلیه، تعداد رانندگان و دارندگان گواهینامه رانندگی و همچنین افزایش راه‌ها در طول ۱۰ سال گذشته خوشبختانه شاهد کاهش قابل توجه تصادفات در استان بوده ‌ایم و این امر نشان از برنامه ریزی و همدلی مسئولان استان در این حوزه است.

وی افزود: توسعه آموزش‌ ها به منظور ارتقای سطح فرهنگ مردم در حوزه انضباط ترافیکی و اجتماعی از اولویت ‌های نیروی انتظامی است که راهور استان در این زمینه نسبت به سایر بخش‌ ها عملکرد بسیار مطلوبی را داشته است.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌ ها در حوزه آموزش و فرهنگ‌ سازی قوانین و مقررات انتظامی و اجتماعی نیازی ضروری است و می تواند در ادامه روند کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته باشد.

خرم نیا یادآور شد: توجه به سه اصل مهم انسان، وسایل نقلیه و راه به صورت همزمان از سوی مسئولان و متولیان شورای ترافیک استان ضروری است و بی ‌توجهی به هر کدام مانع از تحقق اهداف در بحث کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از ان می ‌شود.