ابوطالب قزلسفلو در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نیروهای مردمی و نیروهای امدادی به محل اعزام شده و توانستیم آتش را مهار و اطفاء کنیم.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی از مزرعه گندم شروع شده است، ادامه داد: ۳ هکتار از مزارع گندم ، ۳ هکتار باغ زیتون و ۳ هکتار جنگل های دست کاشت و پهن برگ توشن دچار آتش سوزی شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همچنین به آتش سوزی های امروز در گالیکش و مراوه تپه نیز اشاره کرد.

استان گلستان در بحث حریق به سه منطقه کم خطر، خطر متوسط و خطر زیاد تقسیم می شود و جنگل های کردکوی و بندر گز جزء مناطق کم خطر، جنگل های گرگان، علی آباد و رامیان جزء مناطق با خطر متوسط و جنگل های آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله ومراه تپه جزء مناطق با خطر زیاد است.

امسال بیش از ۳۲ مورد حریق در عرصه های منابع طبیعی گلستان اتفاق افتاده و بیش از ۱۷ هکتار از این اراضی آسیب دیده است.

این در حالی است که آمارها نشان می دهد در ۲۵سال گذشته درهر سال به صورت متوسط ۹۱مورد حریق روی داده که متوسط خسارت در سال ۵۹۷ هکتار بوده است.

خرید ۲۵ دستگاه خودروی کار و اطفاء حریق، سه دستگاه تراکتور، ۱۰ دستگاه موتور سیکلت، مونیتورینگ کردن، خرید هایپرشر، تعمیر و تجهیز پایگاه های اطفاء حریق و به کارگیری دیده بان برای پیشگیری از حریق و احداث پد هلی کوپتر و ۶ عدد مخزن آبگیر از جمله کارهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در سال گذشته برای اطفای بهتر حریق های استان بوده است.

ارسال پیام های هشدار دهنده به صورت مستمر در تمامی طول سال و فصل آتش سوزی، نصب بنرها و تابلوهای هشدار دهنده برای آگاهی مردم و اذهان عمومی، احداث آتش بر در حد فاصل زمین های کشاورزی با جنگل و مرتع و برقراری کشیک پرسنل در گلستان و شهرستان ها در طول سال از دیگر فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برای پیشگیری حریق است.