غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، از وقوع یک آتش سوزی وسیع طی شامگاه گذشته در کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: این آتش سوزی که در خیابان چوب فروش های کرمانشاه نرسیده به پمپ بنزین اتفاق افتاده بود بین ساعت ۲۰ تا ۲۱ شب گذشته رخ داده و طی آن کل انبار پنبه و پشم شیشه به آتش کشیده شد.

معاون آتش نشانی کرمانشاه تصریح کرد: بلافاصله پس از اطلاع مردم به مرکز پیام آتش نشانی نیروهای عملیاتی در محل حاضر و حریق اولیه را که خیلی هم گسترده بود ظرف ۳۰ دقیقه اطفا کردند اما پس از آن نیز کانون هایی از دود حریق وجود داشت که به آتش سوزی مجدد منجر می شد، بنابراین نیروها تا ساعت ۲۴ شب گذشته و طی یک عملیات طاقت فرسا این کانون ها را نیز پیدا و اطفا کردند.

رضایی از حضور ۴۵ آتش نشان هشت ایستگاه عملیاتی آتش نشانی کرمانشاه در این عملیات خبر داد و گفت: چنانچه حضور به موقع و موثر و هم چنین جسارت آتش نشانان نبود این حریق به منازل مسکونی و تجاری اطراف انبار کشیده شده و در چند دقیقه به یک آتش سوزی وسیع تبدیل می گشت.

وی، بافت قدیمی و آسیب پذیر انبار و هم‌چنین وجود پنبه و پشم شیشه موجود در انبار را که مانند بنزین به زودی حریق را گسترش می دهد از عوامل گسترش سریع آتش سوزی عنوان کرد.

معاون آتش نشانی کرمانشاه در خصوص علت این حادثه گفت: علت هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، همچنین خسارات حادثه نیز توسط کارشناسان در حال برآورد است.

رضایی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی به همراه نداشته است و به موقع نیز اطفا شد.