سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: متاسفانه موتورسواران به علت عدم رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی بیشترین تصادفات جرحی و فوتی را در استان زنجان به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه تردد موتورسواران در آزادراه‌ها ممنوع است ولی موتورسواران رعایت نمی‌کنند افزود: پلیس در زمینه استفاده از کلاه ایمنی سخت‌گیری می‌کند.

سرهنگ شیرمحمدی تاکید کرد: موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، در صورت بروز حادثه دچار ضربه مغزی می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان زنجان افزود: پلیس با موتورسوارانی که حرکات نمایشی داشته و اسباب آزار و اذیت مردم را فراهم می‌کنند، برخورد کرده و گواهینامه آن‌ها را به مدت یک ماه ضبط می‌کند و در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، موتور سیکلت برای مدت یک ماه توقیف می‌شود.

سرهنگ شیرمحمدی تصریح کرد: پلیس در سال‌جاری با موتورسواران مخل امنیت عمومی جامعه برخوردهای جدی می‌کند.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه موتورسواران به علت عدم رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی بیشترین تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند، افزود: از آغاز سال‌جاری تاکنون بیش از ۲۰ درصد از تصادفات فوتی در جاده‌های استان زنجان مربوط به موتورسواران بوده است.

سرهنگ شیرمحمدی در ادامه به آموزش رانندگی اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه بحث آموزش در استان ما بسیار مغفول مانده و رانندگان و موتورسواران بدون داشتن گواهی‌نامه اقدام به رانندگی می‌کنند.

وی بر آموزش در استان تاکید کرد و گفت: پلیس راه برای آموزش برنامه لازم را در سال‌جاری تدوین کرده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان، از وقوع یک فقره تصادف در محور زنجان به میانه خبر داد و گفت: در این تصادف برخورد موتور سیکلت با نیسان باعث مصدومیت شدید راکب موتور سیکلت شد.

سرهنگ شیرمحمدی علت اصلی وقوع این تصادف را عدم رعایت حق تقدم از سوی راکب موتور سیکلت عنوان کرد.