به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ منصور ملکی ظهر دوشنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در ماه رمضان، اظهار داشت: تشدید گشت ها در تفرجگاه ها و نصب ۳۰ بنر در شهر همدان با موضوع آگاه سازی مردم در حوزه قضایی روزه خواری در ماه رمضان انجام شده است.

وی ادامه داد: در چهار روز نخست ماه رمضان ۷۲ نفر روزه خوار در ملاعام دستگیر شدند که با وجود شعبه ویژه در دادسرا برای افراد روزه خوار، پرونده های قضایی تشکیل و برخورد قانونی صورت می گیرد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان همدان افزود: با افرادی که در سطح شهر و در داخل خودرو نیز اقدام به روزه خواری کنند برخورد و خودرو این افراد به پارکینگ منتقل خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز با بیان اینکه ۱۰ هزار نسخه کارت از سوی سپاه و بسیج درخصوص امر به معروف و نهی از منکر در حال توزیع در اماکن عمومی همدان است، گفت: امر به معروف از ستون دین است که به فرموده امام باقر (ع) همه فرایض با انجام آن اقامه می شود.

حسن بزرگر با افزودن اینکه در سال جاری ۲۴۵ پایگاه محلی در همدان، هیئات امر به معروف و نهی از منکر تشکیل داده اند، بیان کرد: برگزاری نمازهای جماعت در تابستان که سال گذشته در ۱۴ نقطه از اماکن عمومی و تفریحگاه ها برگزار شد، موجب بیمه شدن فضا و مانع از بروز بسیاری از ناهنجاری ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه سپاه برنامه ای در خصوص انجام فعالیت های فرهنگی در اماکن گردشگری شهر دارد، گفت: هزینه این برنامه از اعتبارات کشوری است و نیاز به فضای مناسب در اماکن عمومی گردشگری شهرستان دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان نیز با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نگاه به دانشجو باید متفاوت از سطح جامعه باشد، گفت: فضاسازی مناسب در سطح دانشگاه آزاد اسلامی همدان انجام و تدبیری با رویکرد فرهنگی در این زمینه ایجاد شده است.

علی طاهری افزود: پنچ کمیته در دانشگاه آزاد همدان به منظور پیشگیری از بروز هر مشکل و ناهنجاری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان ۳۰ جلسه آموزش در سه کلاس برای دانشجویان برگزار می شود، گفت: کلاس های تفسیر قرآن برای کارکنان نیز برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان یادآور شد: تقدیر از دانشجویان باحجاب و تاکید بر احیا امر به معروف و نهی از منکر از اقدامات جاری در این حوزه است.