شوخی نسنجیده زندگی مینای 14 ساله را عوض کرد
 مینای 14 ساله به دنبال یک بازیگوشی نسنجیده در حیاط مدرسه که منجر به مرگ همکلاسی‌اش شد پس از یک وقفه قضایی در آستانه ورود به کانون اصلاح و تربیت است.

دانش‌آموز بازیگوش در آستانه حبس قرار گرفت

 اسفند ماه سال 92 وقتی که با غیبت معلم ریاضی، مدیر یکی از مدارس راهنمایی استان خراسان رضوی دانش آموزان را برای رعایت نظم کلاس به حیاط مدرسه هدایت می کند، «مینا – الف» در یک شوخی نسنجیده هنگامی که جمعی از دوستانش روی سکوی مدرسه نشسته بودند ضمن یک دورخیز بلند با پرش بر پهلوی یکی از هم کلاسی های خود و یک خونریزی شدید داخلی موجب مرگ او می شود.

به دنبال این حادثه ، مددجوی نوجوان که خانواده اش نیز سطح اقتصادی خوبی ندارند با جرم «بی مبالاتی منجر به قتل»، بعد از یک دوره طولانی 2 ساله هم اکنون در آستانه حبس قرار دارد.

هرچند به دلیل عدم فراهم کردن ایمنی مطلوب محیط از سوی مسئولین مدرسه، مدیر به عنوان متهم ردیف اول شناخته شده و تقصیر مینا در این ماجرا تنها 35 درصد محرز می شود اما به جهت محکومیت در پرداخت تقریباً ثلث دیه، خانواده این مددجوی 14 ساله به دلیل ناتوانی مالی و عدم توفیق در فراهم کردن مبلغ مذکور، به اکراه دخترشان را در مسیر حبس ناخواسته ای می بینند که برای رهایی از آن خانواده اولیاءدم نیز هرگز راضی به گذشت و همکاری نشده اند.

پدر مینا که راننده اتوبوس درون شهری است در حال حاضر برای آن که دختر بزرگش طعم تلخ زندان را نچشد توانسته با قرض از همکاران و فروش بسیاری از اسباب خانه از دیه 570 میلیون ریالی تنها مبلغی معادل 6 میلیون تومان را فراهم کند.

هم اکنون بیش از چند هزار زندانی غیرعمد در زندان های کشور حضور دارند که بدون هیچ پشتوانه مالی تنها چشم به دست نیکوکاران دوخته اند.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این افراد نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می توانند از طریق شماره حساب های 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات و 74/74 بانک ملت و یا تماس با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

منبع: سلامت نیوز