جنون دارم ، رفیقم را کشته ام و پشیمان نیستم
مرد معتاد که به دلیل کینه قدیمی از دوستش او را به قتل رسانده، ادعایی را مطرح کرد که باعث شد از چوبه‌ دار فاصله بگیرد و پرونده دوباره به جریان بیفتد.

قاتل: جنون دارم، اعدامم نکنید!

سه‌سال قبل مأموران پلیس در جریان قتل جوانی به نام پدرام قرار گرفتند که به ضرب چاقوی دوستش، مازیار، کشته شده ‌بود. وقتی پلیس به محل رسید، اقدامات اورژانس برای نجات پدرام راه به جایی نبرده و این جوان در دم جانش را از دست داده‌ بود. زمانی که مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند متوجه شدند مازیار جوان سابقه‌داری است که به‌تازگی از زندان آزاد شده و پیش از این به دلیل نگهداری و توزیع مواد مخدر در زندان بوده است. مازیار یک‌بار دیگر بازداشت شد. او این‌بار به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت به دلیل کینه‌ای که در دل داشته پدرام را به قتل رسانده و از کاری که کرده پشیمان نیست.

این مرد در توضیح چرایی ماجرا گفت: چندسال قبل مأموران پلیس به خانه‌ای که در آن مواد مصرف می‌کردیم حمله کردند و من و پدرام و چندنفر از دوستانمان را که همگی در آن خانه نشسته ‌بودیم و مواد می‌کشیدیم بازداشت کردند، دراین‌میان مقداری مواد هم از خانه پیدا شد اما در کمال تعجب پدرام من را لو داد و به مأموران گفت این مواد متعلق به مازیار است. متهم گفت: به‌خاطر همین گفته‌ها بود که من به زندان محکوم شدم و مدتی طولانی در زندان ماندم، همان‌جا با خودم عهد کردم به محض اینکه از زندان بیرون آمدم پدرام را بکشم و همین را هم به خودش گفتم.

 وقتی از زندان آزاد شدم دنبال او بودم اما پیدایش نمی‌کردم تا اینکه به‌طور اتفاقی یک روز پدرام را در خیابان دیدم و بدون اینکه معطل کنم با ضرب چاقو او را به قتل رساندم. بعد از اعترافات متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و خواستار مجازات متهم شد، اولیای‌دم نیز در جایگاه قرار گرفتند و درخواست قصاص کردند. متهم در جایگاه حاضر شد.

 او گفت: اتهام را قبول دارم. پدرام به من خیانت کرد و من را لو داد با اینکه می‌دانست چقدر ناراحت می‌شوم اما این کار را کرد و من هم تلافی کردم. او می‌دانست من چقدر عصبی هستم. با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند اما مازیار از حق اعتراضی که هر محکومی دارد استفاده نکرد. بااین‌حال پرونده برای طی مراحل قانونی به دیوان‌عالی کشور و سپس برای استیذان نزد رئیس قوه قضائیه فرستاده‌ شد که در هردو مرحله رأی مورد تأیید و نام مرد جوان در فهرست اعدامیان قرار گرفت.

 درحالی‌که شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران به مازیار ابلاغ کرد که یک‌ماه تا زمان اجرای حکم زمان دارد و باید در این مدت در صورتی که می‌تواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند، متهم مدرکی رو کرد که اجرای حکم را به تعویق انداخت، او با ارسال نامه‌ای، درخواست رسیدگی مجدد به پرونده‌اش را کرد و گفت به دلیل بیماری شدید اعصاب دارای کارت قرمز است و مجنون تشخیص داده‌ شده به همین دلیل هم از سربازی معاف شده‌ است.

 متهم گفت نمی‌دانسته بیان این مسئله می‌تواند در روند رسیدگی به پرونده‌اش به او کمک کند. با توجه به مدارکی كه او ارائه داد، درخواست اعاده دادرسی پذیرفته شد و مازیار یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود و در صورت اثبات ادعایش از قصاص نجات پیدا می‌کند.

 

منبع: روزنامه شرق