روش جالب این خانم جوان برای سرقت
زنی تبهکار با سوء استفاده از کارت مشتریان پیتزا فروشی، اقدام به سرقت از حساب آنان می‌کرد.

صندوقدار تبهکار یک روزه دستگیر شد

در مورخه 14/05/1394 جوانی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران به مأموران اعلام داشت که صندوق دار یک مغازه پیتزافروشی در خیابان قنات شمالی اقدام به سرقت عابربانک وی نموده و با در اختیار داشتن رمز کارت اقدام به برداشت 14 میلیون تومان از حساب وی نموده است. 

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ: 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

اظهارات مالباخته: 
مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "جهت خرید پیتزا به یک مغازه فست فود در محله نیاوران مراجعه و کارت عابر بانک خود را به همراه رمز مربوطه جهت پرداخت وجه در اختیار صندوقدار مغازه که خانمی جوان حدوداً 30 ساله بود ، قرار دادم ؛ خانم صندوقدار به این بهانه که دستگاه Pozz فروشگاه قطع شده و می بایست به مغازه مجاور مراجعه کند شخصاً کارت عابر بانک مرا گرفت و پس از خروج از محل متواری شد ". 

اظهارات صاحب مغازه: 
صاحب مغازه فست فود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "قصد استخدام یک صندوقدار خانم را داشتم ؛ به همین علت از طریق آگهی روزنامه ی ... اقدام به انتشار آگهی استخدام صندوقدار زن کردم تا اینکه در مورخه 14/05/1394 ، خانم جوانی که خودش را خانم شریفی معرفی نمود جهت استخدام به من مراجعه کرد ؛ با توجه به تسلط کاملی که ایشان به امور صندوقداری و حسابداری داشت مقرر شد تا یک روز به صورت آزمایشی به عنوان صندوقدار فعالیت کند و از روز بعد با ارائه مدارک هویتی و سپردن ضمانت مشغول به کار شود اما پس از گذشت قریب یک ساعت از شروع کار، کارت عابر بانک یکی از مشتریان ( مالباخته ) را برداشته و متواری می گردد". 

وقوع سرقت های مشابه:
کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بررسی پرونده های مشابه اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری در دیگر مناطق شهر تهران بویژه در غرب ( حوزه پایگاه دوم پلیس آگاهی ) و شرق ( حوزه پایگاه چهارم پلیس آگاهی ) به وقوع پیوسته که خانم جوانی به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری و سرقت کارت های عابر بانک تعدادی از مشتریان مغازه های فروش پیتزا و فست فود نموده است ؛ با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته متعلق به این مغازه‌ها، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت ها توسط یک خانم جوان حدودا 30 ساله انجام شده است. 

tabahkar_480.jpg

دستگیری متهمه: 
با شناسایی تعدادی از مغازه های فست فود که مدیران آنها قصد استخدام صندوقدار خانم داشتند ، تصاویر بدست آمده از متهمه در اختیار آنها گذاشته شد تا در صورت شناسایی این خانم جوان بلافاصله موضوع به کارآگاهان اطلاع داده شود ؛ سرانجام زمانیکه متهمه با مراجعه به یکی از مغازه های فست فود قصد استخدام به عنوان صندوقدار را داشت توسط مدیر این مغازه شناسایی و با حضور کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی در محل ، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد. 

متهمه بنام واقعی "نرگس . ز" (متولد 1364) که در زمان مراجعه به مغازه های فست فود خود را بنام های جعلی مختلف معرفی و در همان روز استخدام پیش از ارائه هرگونه مدارک هویتی اقدام به انجام کلاهبرداری و سرقت کارت های عابربانک اقدام کرده بود ، پس از مواجه شدن با تعدادی از مدیران مغازه های فست فود و همچنین تصاویر بدست آمده از وی از طریق دوربین های مداربسته ، به ناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد . 

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که در طول یک سال گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمه و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران