عامل جنایت سر بریدن زن جوان در خیابان 17 شهریور دستگیر شد
مقتوله بنام "سوسن . ب" ( 36ساله ) بر اثر ضربات جسم تیز به ناحیه گردن به قتل رسیده و فرزند وی بنام "شایان . ع"  ( 8 ساله ) نیز بر اثر ضربات مشابه به ناحیه گردن مجروح گردیده که بلافاصله جهت اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد.

خاله و پسر خاله ام را به شکل حیوان دیدم و کشتم

در ساعت 09:00 مورخه 21 دی ماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع جنایتی در زیر زمین یک ساختمان مسکونی ( محل زندگی مقتوله و پسرش ) در میدان امام حسین – خیابان اقبالی – خیابان ثارالله، به کلانتری 128 تهران نو اعلام شد. با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد مقتوله بنام "سوسن . ب" ( 36ساله ) بر اثر ضربات جسم تیز به ناحیه گردن به قتل رسیده و فرزند وی بنام "شایان . ع"  ( 8 ساله ) نیز بر اثر ضربات مشابه به ناحیه گردن مجروح گردیده که بلافاصله جهت اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل می شود .  

related-icon_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg  اگر میخواهید بیشتر بدانید: در خیابان 17 شهریور سر زن جوان را بریدند

 پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :  

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده در اختیار اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  

 تحقیقات اولیه از محل جنایت :  

در تحقیقات اولیه از محل جنایت مشخص شد که مقتوله به همراه فرزندش ( شایان ) و خواهرزاده اش بنام "شهاب . ت" (20 ساله) از حدود یک هفته پیش به تهران آمده ؛ از چند روز گذشته به صورت موقت در محل جنایت اقامت پیدا کرده بودند تا محل مناسبی برای زندگی ، از سوی بنگاه املاک برای آنها پیدا شود .  

 اظهارات شاگرد بنگاه املاک :  

شاگرد بنگاه مسکن که نسبت به اسکان موقت مقتوله و همراهانش در زیرزمین محل سکونتش اقدام کرده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "حدود 10 روز پیش مقتوله بهمراه پسر و خواهرزاده اش به بنگاه مراجعه کرد اما با توجه به پول ودیعه اندکی که داشت از من خواست تا محل مناسبی را با حداقل کرایه برای آنها پیدا کنم ؛ آنها مکانی را برای زندگی نداشتند و به همین علت به آنها اجازه دادم تا به صورت موقت در زیر زمین خانه مان زندگی کنند تا بتوانم برای آنها مکان مناسبی را پیدا کنم " .  

 شاگرد بنگاه املاک در خصوص نحوه کشف جسد مقتوله به کارآگاهان گفت : "پس از چند روز پیگیری ، سرانجام توانستم مکان مناسبی را برای مقتوله پیدا کنم ؛ ساعت 08:00 مورخه 21/10/1394 برای دادن خبر پیدا شدن خانه به پشت در اتاقی آمدم که مقتوله بهمراه پسر و خواهرزاده اش در طی آن چند روز آنجا بودند ؛ چندین بار مقتوله ، پسرش و نهایتا خواهرزاده اش را صدا کردم اما صدایی نیامد ! این در حالی بود که کفش های مقتوله مقابل در ورودی قرار داشت ؛ آرام آرام در حالیکه همچنان مقتوله و پسرش را صدا می کردم وارد اتاق شدم که ناگهان چشمم به پتویی افتاد که بر روی مقتوله و پسرش قرار داشت . ابتدا تصور کردم که آنها در حال استراحت هستند اما با کمی دقت متوجه خون آلود بودن پتو شدم ؛ پتو را که کنار زدم متوجه شدم که مقتوله از ناحیه گردن دچار جراحت های شدیدی شده ! شایان نیز همانند مادرش از ناحیه گلو دچار جراحت شدیدی شده بود اما او هنوز بیهوش نشده بود و تنها توانست یک جمله بگوید : "عمو ، شهاب مادرم را کشت" و پس از آن بیهوش شد . من نیز با دیدن این صحنه بلافاصله با شماره 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس خبر دادم " .

547169.jpg 

 دستگیری متهم :  

با شناسایی خواهرزاده مقتوله به عنوان عامل جنایت ، بلافاصله اقدامات پلیسی جهت دستگیری وی آغاز شد ؛ در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد که شهاب پس از ارتکاب جنایت ، تهران را به مقصد شهریار ترک ، یک روز را در منزل یکی از بستگان گذرانده و از آنجا به محل سکونت خانواده اش در شهرستان بیران شهر رفته اما پس از اطلاع از خبر زنده بودن پسرخاله اش ( پسر مقتوله )مجددا متواری شده است .  

 سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی و همچنین آموزش خانواده متهم ، سرانجام متهم در مورخه 03/11/1394 در خیابان 15 خرداد دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .  

547170.jpg

اظهارات اولیه ی متهم :  

متهم در اظهارات اولیه مدعی شد که پیش از ارتکاب جنایت شیشه مصرف کرده و در زمان ارتکاب جنایت ، در حالت طبیعی قرار نداشته است ؛ وی در اظهاراتش عنوان داشت : " برادر کوچکترم در حدود 20 روز پیش از جنایت در یک حادثه تصادف رانندگی فوت کرد و از آنزمان من شروع به مصرف شیشه کردم . شب جنایت ، پس از مصرف شیشه به خانه آمدم ؛ داخل اتاق دو نفر را به شکل حیوان !!!!!! دیدم که از خود صدای عجیبی در می آوردند ! وقتی به بالای سر آنها رسیدم ، ناگهان آنها به سمت من حمله ور شدند ؛ من نیز با چاقوی [ همراه خود ] به سمت آنها ضرباتی پرتاب کردم . زمانیکه به حال طبیعی خود بازگشتم متوجه شدم که خاله و پسرخاله ام را کشته ام که بلافاصله پس از پوشاندن بدن آنها از محل متواری شدم".

 سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در حال حاضر تحقیقات در خصوص این پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در حال تکمیل تحقیقات و انجام اقدامات پلیسی جهت شناسایی انگیزه واقعی جنایت هستند ؛ متهم پرونده نیز با قرار بازداشت موقت و جهت انجام در اختیار اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. 

 

مرجع : باشگاه خبرنگاران