صدور حکم اعدام برای پسر تلگرامی صحت دارد
فرمانده پلیس فتا شایعه حکم اعدام متهم پرونده انتشار تصاویر دختران و فیلم را تکذیب کرد.

تکذیب شایعه حکم اعدام متهم تلگرامی معروف

سردار هادیان فر با اشاره به اینکه پرونده این متهم در واقع پیچیده شده است، گفت: وظیفه ما مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی و تحویل آن به دادگاه بود که انجام شد.وی افزود:‌ آخرین وضعیت این متهم در حال حاضر آزادی به قید سند است تا روز دادگاه که حکمش معلوم شود.سردار سید کمال هادیانفر همچنین درباره پرونده یکی از هنرمندان که گفته بود تلگرامش هک و عکس های وی در فضای مجازی منشتر شده است، گفت: انتظار مردم از شخصیت های فرهنگی و هنری کشور بیش از این است این افراد باید خود را از بدی ها دور کنند زیرا الگوی جوانان هستند.

فرمانده پلیس فتا با بیان اینکه این پرونده جزء‌ رصدهای پلیس فتا بوده افزود:‌ در این پرونده هک در کار نبوده و واقعیتی بوده که در رصد های پلیس فتا به آن رسیده ایم که به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از پخش فیلم متهمی که عکس های دختران را در فضای مجازی منتشر کرده بود مردم می گفتند که پلیس فتا حواسش به همه چیز است شما دقیقاً در این فضا حواستان به چه چیزهایی است، خاطر نشان کرد: مدتی با همکاران در پلیس فتا به فکر آن بودیم که شعاری برای پلیس فتا انتخاب کنیم که در نتیجه «پلیس فتا سایه سار امنیت در فضای مجازی» را انتخاب و ترویج می دادیم.

وی ادامه داد:‌ دست بر قضا شرایطی اتفاق افتاد که مردم خودشان«پلیس فتا حواسش به همه چی هست» را به عنوان یک شعار عنوان کردند که این موضوع تکلیف ما را سنگین تر کرد.

سردار هادیان فر با بیان اینکه فتا به فضای مجازی اشرافیت دارد، گفت:‌ 83 کلاسه را در این فضا به عنوان جرم رصد می کنیم.

فرمانده پلیس فتا افزود: ‌برخی جرم ها برای مال باخته ها ایجاد می شود که شکایت می کنند و ما رسیدگی می کنیم ولی برخی دیگر از رصدهای پلیس فتا درمورد موضوعات مجرمانه در فضای مجازی پیگیری می شود که مغایرت قانونی دارد .

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما