آتش سوزی در یک ساختمان 9 طبقه در اکباتان
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، در مورد جزئیات این حادثه گفت: این آتش‌سوزی در یک واحد 120 متری در طبقه هشتم یک ساختمان 9 طبقه 36 واحدی رخ داد.

حریق در اکباتان

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از آتش‌سوزی در یک ساختمان 9 طبقه در اکباتان خبر داد، وی در مورد این حادثه اظهار کرد: ساعت 5:51 امروز صبح آتش‌سوزی در یک ساختمان بلند مرتبه در فاز یک شهرک اکباتان اعلام شد و با توجه به حساسیتی که آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلند مرتبه دارد،‌ ستاد فرماندهی در لحظات اولیه چهار ایستگاه را به همراه دو دستگاه نردبان بالابر و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام می‌کند. به دلیل نزدیک بودن ایستگاه آتشنشانی،‌ اولین ایستگاه در مدت دو دقیقه به محل حادثه می‌رسد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، در مورد جزئیات این حادثه گفت: این آتش‌سوزی در یک واحد 120 متری در طبقه هشتم یک ساختمان 9 طبقه 36 واحدی رخ داد و زمانی که آتشنشان‌ها به محل رسیدند این واحد کاملا شعله‌ور و آتش در حال سرایت به واحدهای جانبی و طبقات بالا بود. دود زیادی هم در طبقات بالا و پایین دیده می‌شد.

وی با اشاره به حضور افرادی در واحدها، گفت: علی‌رغم قدیمی بودن این ساختمان، اما پله‌های اضطراری در این ساختمان وجود داشت و به همین دلیل افراد زیادی از این بخش خارج شدند، اما تعدادی هم در ساختمان محبوس شده بودند.

ملکی با اشاره به اینکه آتشنشانان 40 نفر را از ساختمان خارج کردند، ادامه داد: آتشنشانان همزمان با عملیات خاموش کردن آتش، این افراد را هم از ساختمان خارج کردند و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، گفت: خوشبختانه آتش خیلی زود خاموش و از سرایت و گسترش آن جلوگیری شد. در حال حاضر آتشنشانان مشغول ایمن‌سازی هستند و کارشناسان نیز برای بررسی علت حادثه در محل حاضر شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir