فروش اقساطی خودرو، ترفند کلاهبردار حرفه ای
سرپرست پلیس آگاهی  از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با ترفند فروش...

سرپرست پلیس آگاهی  از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با ترفند فروش اقساطی خودرو و دریاقت وام کم بهره، اقدام به کلاهبرداری از 21 نفر از شهروندان به مبلغ یک میلیارد ریال کرده بود، خبر داد

 

فروش اقساطی خودرو، ترفند کلاهبردار حرفه ای

 سرهنگ محمد نادربیگی در جمع خبرنگاران گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت دیوار ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی محرز شد که پس از مشاهده آگهی تبلیغات فروش خودرو به صورت نقد و اقساط در سایت دیوار با فرد آگهی دهنده تماس گرفته و پس از توافق های اولیه جهت معامله خودرو در محل قرار حاضرشدند.

این مقام انتظامی گفت : با توافقات صورت گرفته ، خودرو مورد نظر معامله شده و پس از پرداخت 80 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت ، فروشنده شخصا اقدام به به تنظیم قولنامه صوری با مشخصات غیرواقعی کرده و در یک فرصت مناسب از غفلت مالباخته استفاده و اقدام به سرقت خودرو می کند .

سرهنگ نادربیگی گفت: موضوع در حال بررسی بود که پرونده مشابه دیگری به پایگاه دوم پلیس آگاهی، مبنی بر دریافت وام با کارمزد 4 درصد در قبال دریافت چک به مبلغ 310 میلیون ریال از طریق سایت دیوار با هویت نامشخص ارجاع شد.

این مقام انتظامی گفت: ماموران به سرعت وارد عمل شده و با انجام تحقیقات میدانی و بررسی آدرس های اعلام شده به مالباختگان، محرز شد که تمامی آدرس ها غیر واقعی است.

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز گفت: در نهایت با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضای نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه ، منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به جرم خود مبنی بر 21 فقره کلاهبرداری به مبلغ یک میلیارد ریال اعتراف کرد.

به گفته سرهنگ نادربیگی، متهم با قرار وثیقه دومیلیارد ریالی روانه زندان شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com