کلاهبرداری به بهانه حمایت از بیماران MS
دو برادر با کمک ۲ زن و به بهانه کمک به انجمن حمایت از بیماران MS دست به کلاهبرداری میلیاردی می‌زدند

کلاهبرداری به بهانه حمایت از بیماران MS

سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران با اعلام این خبر گفت: چندی قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس فتای تهران از ماجرای کلاهبرداری نیم میلیاردی زن جوانی که تحت پوشش یک خیریه اقدام به فریب وی کرده بود خبر داد.

زن جوان با حضور در پلیس فتا به ماموران گفت: چندی قبل در یک کانال تلگرامی که به نام انجمن حمایت از بیماران MS ثبت شده بود عضو شدم که در این کانال با ۲ زن جوان که مرجان و سمیه نام داشتند آشنا شدم.

وی افزود: مرجان پس از دوستی شروع به تبلیغات درباره انجمن‌شان در خصوص درمان تضمینی و حمایت از بیماران MS در کشور آمان و رایگان بودن هزینه دارو و درما در این کشور صحبت کرد.

زن جوان ادامه داد: دو زن جوان با عنوان کمک و گرفتن ویزا برای مهاجرت زیرپایم نشستند و با چرب زبانی‌هایشان مرا وسوسه کردند تا هم برای کمک به انجمن حمایت از بیماران MS همراهی‌شان کنم هم برای مهاجرت از آنها کمک بخواهم.

وی گفت: پس از اعتماد به ۲ زن جوان آنها مرا به مرد جوانی که با شماره تلفن کشور آلمان از طریق واتس آپ با من در تماس بود و ادعا می‌کرد در کشور آلمان است به همین خاطر ۵۰۰ میلیون تومان به حساب ۲ مرد جوان واریز کردم که پس از مدتی متوجه کلاهبرداری این باند حرفه‌ای شدم.

سرهنگ کاظمی اقزود: بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس فتای تهران برای دستگیری عاملان این کلاهبرداری میلیونی وارد عمل شدند و ماموران در گام نخست پی بردند که حساب بانکی ۲ مرد جوان که با هم برادر هستند برای کشور آلمان است و ۲ برادر که مقیم کشور آلمان هستند از چندی قبل به ایران بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: همین کافی بود تا ماموران با اقدامات فنی و پلیسی سیاوش و آرش را که با هم برادر هستند در عملیات پلیسی دستگیر کنند.

رییس پلیس فتای تهران در پایان گفت: متهمان که راهی جز اعتراف نداشتند به کلاهبرداری میلیونی به بهانه مهاجرت و حمایت از انجمن بیماران MS پرده برداشتند.

بنا به این گزارش، متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir