فوت ۱۰ نفر در جاده‌های خراسان‌جنوبی
رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس راه ( از ۲۵ اسفندماه) تصادفات جاده‌ای در خراسان‌جنوبی ۱۰ فوتی و ۹۱ مجروح بر جای گذاشت

فوت ۱۰ نفر در جاده‌های خراسان‌جنوبی

وی با اشاره به تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان، تبیین کرد: بر اثر واژگونی خودروی سواری سمند در کیلومتر 135 محور دیهوک به کرمان متأسفانه 4 نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخورد خودروی پراید با یک دستگاه موتورسیکلت درمحور دیهوک- طبس جان راننده و سرنشین موتور را گرفت، اضافه کرد: همچنین براثر واژگونی خودروی سواری مگان درمحور طبس به خرو دو نفر جان باختند.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون 90 درصد تصادفات و متوفیات تصادفات در محورهای شهرستان طبس (پلیس‌راه طبس و دیهوک) بوده است، اعلام کرد: بیشترین علت تصادفات واژگونی خودروها به‌دلیل خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است.

وی تبیین کرد: با توجه به حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان، رانندگان ضمن رعایت نکات ایمنی با مدیریت زمان در رانندگی و استراحت در ساعات پایانی شب از حوادث پیشگیری کنند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه نیاز است رانندگان در هنگام رانندگی بعد از هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند، مطرح کرد: یکی از دلایل تصادفات تخطی از سرعت‌ها است لذا رانندگان از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ جداً خودداری نمایند.

رضایی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان، اعلام کرد: در حال حاضر ترافیک در محورهای مواصلاتی استان پرحجم ولی روان است و هر چه به ساعات میانی روز نزدیک‌تر می‌شویم ترافیک نیمه سنگین می‌شود.

وی تبیین کرد: در محورهای دیهوک- کرمان، دیهوک- فردوس، فردوس- بجستان، طبس- یزد، طبس- بشرویه، حجم ترافیک بالاتر است و با توجه به اینکه جاده‌های این محورها دوطرفه است نیاز است رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی صورت پذیرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com