حامیان قاتل روحانی همدانی دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان همدان، تأثیر فضای مجازی در کمک به پلیس برای ردیابی و به هلاکت رساندن قاتل روحانی مصطفی قاسمی را شایعه‌ای بی اساس دانست

حامیان قاتل روحانی همدانی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان همدان، تأثیر فضای مجازی در کمک به پلیس برای ردیابی و به هلاکت رساندن قاتل روحانی مصطفی قاسمی را شایعه‌ای بی اساس دانست.

سردار بخشعلی کامرانی صالح در جمع خبرنگاران، با اشاره به فضاسازی و ایجاد شایعه مبنی بر کمک شایان شبکه اجتماعی به ویژه اینستاگرام در یاری رساندن به نیروهای انتظامی، گفت: ساعت ۱۲:۳۵ روز شنبه با تماس و اطلاع رسانی به پلیس، با حضور به موقع و سریع نیروی انتظامی و با شناسایی صاحب خودرو پژو و اطلاعات یافت شده ظرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قاتل مورد شناسایی قرار گرفت.

وی در رابطه با چگونگی شناسایی و به هلاکت رساندن قاتل طلبه همدانی، "مصطفی قاسمی"، تشریح کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته از طریق پلاک خودرو پژو، صاحب اصلی ماشین که یک خانم بود شناسایی شد؛ پس از تحقیقات مشخص شد که این خودرو مدتی پیش به واسطه قولنامه به مرد دیگری فروخته شده است.

کامرانی صالح با بیان اینکه اینستاگرام همواره به دنبال فضاسازی، تبلیغ و تطهیر عملکرد خود است، تاکید کرد: تمامی پست‌ها و عکس‌هایی با مضمون سلاح گرم و توهین به نظام در صفحه اجتماعی این فرد جانی، یک ساعت پس از وقوع قتل به اشتراک گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی اینستاگرام در ۳ بخش پخش پست‌های قاتل، شایعه سازی مبنی بر یاری رسانی به پلیس و ایجاد حمایت‌های نامتعارف و غیرواقعی سعی در فضا سازی و شکل گیری شایعه داشت، عنوان کرد: برادران و تمامی دوستان مرتبط با این فرد دستگیر و در بازداشت هستند از این رو تمامی افرادی که به عنوان برادر و یا دوست در شبکه‌های مجازی از قاتل حمایت می‌کنند غیرواقعی و دروغین هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته پلیس فتا، ۳۲ نفر از افرادی که برای حمایت از "بهروز حاجیلو" در صفحه شخصی او پیام گذاشته بودند شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: هیچ کدام از این افراد به این فرد جانی مربوط نبوده و هیچ شناختی از این فرد نداشتند همچنین تعدادی از این افراد در مشهد شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از شناسایی مالک خودرو، مأموران انتظامی به یک گلف‌روشی، محل کار صاحب خودرو که همان برادر قاتل بود، مراجعه کرده و مطلع شدند که یک ساعت قبل این خودرو به بهروز حاجیلو قاتل روحانی تحویل داده شده بود.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر اینکه نیروهای ناجا بدون کمک و تأثیر گیری از فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی اینستاگرام موفق به شناسایی فرد جانی شد، اظهار کرد: بیش از ۵۰ تیم عملیاتی متشکل از نیروهای عملیاتی، آگاهی و فتا برای شناسایی و دستگیری قاتل تلاش کردند؛ در مراحل ابتدایی شناسایی، تمامی افراد و اماکن وابسته به این فردجانی به ویژه ۸ تن از دوستان وابسته تا ساعت ۲۴ تحت کنترل و تعقیب قرار گرفتند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir