زورگیری‌های خشن عروس و داماد
زن و شوهر تبهکار که با عنوان مسافر سوار خودروها شده و با تهدید چاقو از رانندگان زورگیری می‌کردند با ردیابی‌های پلیس دستگیر شدند

زورگیری‌های خشن عروس و داماد

چهارشنبه هفته گذشته پرونده زورگیری و سرقت خودرو از کلانتری ۱۷۵ باقرشهر در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته به‌کارآگاهان گفت: ساعت ۲۲ شب 17 اردیبهشت خانم جوانی را که کنار خیابان ایستاده بود به‌عنوان مسافر سوار کردم؛ هنوز چند ده متری بیشتر حرکت نکرده بودم که یک موتورسوار به من نزدیک شد و به بهانه پرسیدن آدرس خواست تا نگه‌دارم اما به محض توقف ماشین ناگهان این شخص چاقو و قمه‌ای را از زیر لباس خود خارج کرد و آن را زیر گلویم گذاشت؛ مرا از پشت فرمان بیرون کشید و روی صندلی شاگرد راننده نشاند و از خانم مسافر خواست که مواظب من باشد؛ آن‌زمان بود که متوجه شدم آنها با هم هستند.

آنها مرا به بیابان‌های کهریزک برده و در آنجا با وجود سرقت تمامی پول‌ها (بیش از ۵۰۰ هزار تومان)، کارت عابربانک و گوشی تلفن همراهم می‌خواستند تا ماشینم را نیز سرقت کنند؛ مقاومت کردم اما با چاقو ران پای چپم را زخمی کردند و با سرقت ماشین از محل دور شدند.همزمان با رسیدگی به این پرونده کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری نیز رو به رو شدند.

بدین ترتیب در کمتر از ۴۸ ساعت از زمان سرقت پراید، خودروی مسروقه به‌صورت رها شده در منطقه باقرشهر کشف شد. کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار پلیس آگاهی و دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه‌دار به نام مصطفی (۲۷ ساله) شدند.

با شناسایی مخفیگاه مصطفی به‌عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان روز 19 اردیبهشت به خانه وی رفتند و خانم جوانی به‌نام مریم (۲۲ ساله) را دستگیر کردند.

مریم با اعتراف صریح به همدستی با مصطفی در سرقت به عنف از رانندگان خودروهای مسافرکش گفت: به تازگی با مصطفی عقد کردیم اما هنوز جشن عروسی نگرفته ایم؛ او پیشنهاد داد که در پوشش مسافر اقدام به زورگیری از رانندگان مسافرکش کنیم.

با توجه به اعترافات صریح مریم در نهایت مصطفی همان روز دستگیر وبه ناچار لب به اعتراف گشود.سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۵ نفر از شاکی‌ها و مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند و از کسانی که با این شیوه از آنها سرقت شده دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمین و پیگیری شکایت‌های خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir