جزئیات مسمومیت ساکنان یک برج در غرب تهران
سخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران از مسمومیت ساکنان یک برج در غرب تهران با گاز منواکسید کربن خبر داد

جزئیات مسمومیت ساکنان یک برج در غرب تهران

جلال ملکی درباره این حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: ساعت ۷:۱۸ دقیقه صبح امروز یک مورد حادثه احتمال گازگرفتگی در محدوده غرب تهران اطراف دریاچه خلیج فارس, خیابان جوزانی, غربی خیابان هراز به سامان ۱۲۵ آتش‌نشانی شهر تهران اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: پس از این اطلاع رسانی دو ایستگاه به محل حادثه اعزام می‌شوند. در این منطقه محدوده‌‌ای به نام برج‌های آسمان قرار دارد که در یکی از بلوک‌ها احتمال نشت گاز وجود داشته, این برج مسکونی هجده طبقه بود که دو طبقه منفی داشت. سه نفر که در طبقات هفدهم زندگی می‌کردند به دلیل اینکه حالشان نامساعد شده بود به مراکز درمانی منتقل شدند.

ملکی افزود:‌ زمانی که نیروها به محل رسیدند سه نفر دیگر هم از طبقات بالایی به پایین آمدند و در قسمت لابی ساختمان بودند که علامت مسمومیت با گاز منواکسید کربن تقریبا در آنها مشخص بود که توسط اورژانس مورد درمان قرار گرفتند. آتش‌نشانان طبقات بالایی را چک کردند که در طبقات هفدهم و هجدهم بیشتر علائم گاز منواکسید کربن مشخص می‌شد. البته هنوز به طور دقیق منشا گاز مشخص نیست، اما یکی از احتمالات انتشار گاز از موتورخانه است که کارشناسان در حال بررسی هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران توضیح داد: در حضور عوامل انتظامی, آتش‌نشانان مشغول بررسی دیگر واحدها هستند تا با همکاری نگهبانان و اعضای هیات مدیره وضعیت ساکنان دیگر واحدها را پیگیری کنند.

ملکی در پایان اظهار داشت: برخی گمان می‌کنند که حوادث ناشی از منواکسید کربن مختص روزهای سرد سال و مختص جاهایی است که از شومینه یا وسایل این چنینی استفاده می‌شود در حالی که در این روزهای گرم که بخاری و شومینه کارایی ندارد, بیشتر ساختمان‌هایی که از حرارت مرکزی یا موتورخانه استفاده می‌کنند اگر نقصی در سیستم‌هایشان وجود داشته باشد، احتمال انتشار گاز منواکسید کربن زیاد است.همچنین اگر نقصی در قسمت هواکش‌ها و... وجود داشته باشد این گاز به سرعت به طبقات بالا می‌رود. از این رو حتما باید این بخش‌ها یعنی موتورخانه‌ها و پیکیج‌ها توسط افراد متخصص مورد بازدید قرار بگیرد تا همیشه آماده به کار و سالم باشند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir