آخرین خبر درباره جستجوی لاشه جنگنده ارتش
فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش گفت: با یافتن محل تقریبی سقوط هواپیما که همراه با پیدا کردن لاشه‌هایی از آن بود، امیدوار به اتمام عملیات در روز جمعه هستیم

آخرین خبر درباره هواپیمای سقوط شده در اردبیل

محمود سلیمانیان، فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش در خصوص آخرین خبر از وضعیت جستجوی خلبان هواپیمای سقوط کرده در ارتفاعات «سبلان» با بیان اینکه محل تقریبی سقوط مشخص شده است، عنوان کرد: با رهاسازی جستجوها از جبهه‌های مختلف سبلان که احتمال سقوط جت جنگنده در آن محل‌ها می‌رفت و یافتن محل تقریبی سقوط، چنانچه شرایط جوی نیز مساعد شود امیدوار به اتمام عملیات در روز جمعه خواهیم بود.

به گفته وی طی روز پنجشنبه تیپ ۴۰ متحرک هجومی و تیپ ۲۵ ارتش به همراه تکاوران و با مشارکت نیروهای کوهنوردی، اهالی بومی، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های مرتبط عملیات جستجو را با تمامی امکانات آغاز کردند اما نامساعد بودن شرایط جوی باعث کندی عملیات شد.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش با تأیید پیدا شدن قسمت‌هایی از لاشه هواپیمای سقوط کرده، یادآور شد: طی امروز نیز نامساعد بودن وضعیت جوی و وزش تندباد امکان پرواز بالگردها برای انجام جستجوی دقیق و سریع را مهیا نساخت.

سلیمانیان تصریح کرد: با توجه به شدت گیری کولاک در ساعاتی از جستجو مجبور به تغییر جبهه صعود نیز شدیم و این عامل فرایند جستجو را با کندی مواجه ساخت.

وی با بیان اینکه جستجوها با طلوع آفتاب جمعه با بسیج تمامی نیروها آغاز خواهد شد، افزود: مشارکت اهالی روستاهای سردابه، جمادی، وکیل آباد و دیگر روستاهای همجوار در طی عملیات به همراه نیروهای مردمی، استانداری، هلال احمر، تیم‌های کوهنوردی، نیروهای ارتش و سپاه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیریت بحران، سرمایه گذار مجموعه گردشگری آلوارس و هیئت کوهنوردی بسیار ارزشمند بوده و قدردان تلاش‌های انجام یافته در این خصوص هستیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com