قتل مرد همسایه در توهم سیاه
پسر جوانی که در تهران نو، مردی را قربانی توهم کرده بود، به اختلال روان مبتلاست

قاتل مرد مغازه دار روانی است

شامگاه بیست و هشتم خرداد سال ۹۷ به ماموران کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو خبر رسید یک مرد ۴۵ ساله به نام محمد هدف حمله قرار گرفته و در خون غلتیده است. پیکر نیمه جان محمد به بیمارستان منتقل شد، اما وی به دلیل شدت خون ریزی جان سپرد.

وقتی پلیس به تحقیق از خانواده وی پرداخت، پسرش به ماموران گفت: پدرم با شخصی خصومت نداشت، اما چند روز پیش پسر جوانی به نام بهنود که همسایه مان است، به مغازه پدرم حمله کرد و با پرتاب کوکتل مولوتوف به داخل مغازه پدرم آن جا را به آتش کشید. ما بلافاصله آتش نشانی را خبر کردیم و آتش سوزی مهار شد.

من گمان می‌کنم بهنود شبانه به پدرم حمله کرده و او را کشته است. با اطلاعاتی که پسر قربانی به پلیس ارائه داد، بهنود ردیابی و بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. وی ادعای عجیبی را به عنوان انگیزه جنایت مطرح کرد و گفت: محمد قبلا چند نفر ازبچه‌های محل را آزار داده بود. او وقتی برادر کوچکم ۱۱ ساله بود، وی را به تله انداخته و اذیت کرده بود. به همین دلیل کینه او را به دل داشتم.

من یک روز به داخل مغازه اش کوکتل مولوتوف انداختم و آن جا را به آتش کشیدم، اما باز دلم آرام نشد تا این که تصمیم به قتل او گرفتم. من با کارد آشپزخانه به مغازه او حمله کردم و یک ضربه به سینه اش زدم. به دنبال اعتراف‌های پسر جوان، وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کمیسیون پنج نفره پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد که وی به اختلال روان و هذیان گویی مبتلاست و به همین دلیل قبلاً نیز در چند نوبت در بیمارستان روانی بستری شده بود. بیماری روانی وی می‌تواند اعمال او را تحت تاثیر قرار دهد.

با این گزارش، پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا وی از خود دفاع کند. این درحالی است که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواسته و ادعا کرده‌اند که بهنود پدرشان را قربانی توهم خود کرده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه خراسان