عاملان سرقت ۶.۵کیلو طلا در پایتخت به دام افتادند
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان مامورنما خبر داد و گفت: این سارقان با جعل عنوان مامور از مرد مسافر میانسالی شش و نیم کیلو طلا سرقت کرده بودند

دستگیری عاملان سرقت ۶.۵کیلو طلا در پایتخت

سرهنگ علی گودرزی در این باره اظهار داشت: ساعت ۶ بعد از ظهر پنجم اسفندماه سال ۹۶ طی تماس مرد میانسالی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۷۱ مصطفی خمینی در جریان وقوع یک سرقت مسلحانه کیف دستی حاوی شش و نیم کیلو طلا توسط ۳ مرد ناشناس قرار گرفتند.

وی بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور دادگاه شعبه ۱۰۱ بخش آفتاب به اداره یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی با حضور در اداره یکم در اظهاراتش گفت که در زمینه طلا فعالیت دارد و برای خرید از شهرستان به تهران آمده و روز سرقت شش و نیم کیلو طلا به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان از بازار طلای تهران خریداری کرده است و هنگام بازگشت در محدوده مترو شاهد، سوار یک دستگاه تاکسی ون شده و پس از طی مسافتی یک دستگاه پژو پارس جلوی تاکسی را گرفته است و ۳ مرد نقاب دار با لباس های مشکی پلیسی و اسلحه و بی سیم به او گفتند ما از مأموران مواد مخدر هستیم و شما باید با ما بیاید.

گودرزی گفت: شاکی ادامه داد که سارقان وقتی با مقاومتش روبه رو شدند اقدام به تیراندازی هوایی کردند و با ضرب و شتم مرا سوار خودرو کردند. پس از ۱۰ دقیقه در حوالی مرتضی گرد من را از خودرو به بیرون انداختند و طلاها را سرقت کرده و متواری شدند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارآگاهان به دنبال اظهارات مال باخته راهی محل وقوع جرم شدند، گفت: در بررسی و تحقیقات میدانی هیچ گونه سرنخی به دست نیاوردند و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق شدند پلاک خودرو سارقان را شناسایی کنند که مشخص شد پلاک فوق سرقتی و مربوط به خودروی دیگری است.

این مقام پلیسی افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی با بررسی سوابق مجرمان حرفه ای و سابقه دار فردی را به نام "هاشم" ۴۰ ساله دارای چندین فقره سابقه سرقت و مواد مخدر شناسایی کردند.

معاون جنایی پلیس پایتخت گفت: مخفیگاه هاشم و ۴ همدست وی در محدوده جنوب تهران شناسایی و با انعکاس اطلاعات به دست آمده به مقام قضائی دستور دستگیری هاشم و سایر همدستانش صادر شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند در بیست و دوم اسفند ماه امسال طی چندین عملیات ویژه پلیسی و همزمان دستگیر شدند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک قبضه سلاح گرم و تعدادی فشنگ کشف و متهمان به اداره یکم انتقال یافتند.

گودرزی گفت: سرکرده باند در تحقیقات به کارآگاهان گفت که ۲ تن از همدستانش که در بازار طلای تهران مشغول به کار بودند با شناسایی سوژه و اطلاع به من و سایر همدستانش نقشه سرقت از مال باخته را کشیدند، در روز سرقت به اتفاق ۲ تن دیگر از دوستانم با نصب پلاک سرقتی بر روی خودرو پژوپارس خودم و با پوشیدن لباس یک دست مشکی و با نقاب به سراغ سوژه رفتیم. وقتی شاکی سوار خودرو تاکسی ون شد پس از طی مسافتی جلوی راهش پیچیدیم و با عنوان اینکه ما ماموران مواد مخدر هستیم با تیراندازی و تهدید وی را سوار خودرومان کردیم و کیف حاوی طلاجات را سرقت کرده و متواری شدیم.

وی ابراز کرد: سارقان پس از سرقت، طلاها را به فردی در یکی از شهرستان های غربی تهران به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان فروخته و بین خودشان تقسیم کرده اند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران با اشاره اینکه دستگیری مالخر طلاهای سرقتی در دستور کار قرار دارد، گفت: متهم با صدور قرار قانونی برای کشف سایر جرایم احتمالی و دستگیری خریدار اموال سرقتی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار دارند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ