کشف جسد جوان ۱۹ ساله در رودخانه کرج
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که جسد جوان ۱۹ ساله پس از چهار روز تفحص دیروز دوشنبه در رودخانه کرج کشف شد

جسد جوان ۱۹ ساله در رودخانه کرج پیدا شد

محمدیساولی لحظاتی پیش به خبرنگار ایرنا گفت : این مرد جوان چهار روز پیش حین ورود به حریم رودخانه کرج غرق شد که بلافاصله تیم های امدادی عملیات جستجو را آغاز کردند.

وی ادامه داد: سرانجام بعد از ظهر امروز جسد این جوان در محدوده آبگیر بیلقان رود خانه کرج کشف و تیم های آتش نشانی این جسد را از آب بیرون آوردند.

جسد متوفی در اختیار نیروی انتظامی و پزشکی قانونی قرار گرفت .

امروز نیز یک پسر بچه پنج ساله در رودخانه کرج غرق شد که جسد وی توسط امدادگران هلال احمر و مردم کشف و از آب بیرون آورده شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ نفر در رودخانه های استان البرز جان خود را از دست داده اند .

این درحالی است که دستگاه های اجرایی و امدادی استان البرز با نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده از مردم و گردشگران خواسته اند به حریم رودخانه های البرز ورود نکنند.

به گفته داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز ، امسال به دلیل بارش های فراوان سطح آب رودخانه های استان البرز بالا آمده و مردم و گردشگران باید از حضور در محدوده این رودخانه ها پرهیز کنند.

وی گفت : با توجه به آب شدن برف ها در ارتفاعات ، میزان دمای آب رودخانه های کوهستانی البرز به ویژه رودخانه های کرج ، طالقان ، برغان و کردان در سطح پایینی بوده که ورود به داخل آب سبب انجماد سریع خون در رگ های بدن و از دست دادن تعادل جسمی می شود.

وی اظهار داشت : از سوی دیگر شدت جریان آب و پایین بودن دما حتی برای افرادی که به فن غواصی و شنا مهارت دارند خطرناک بوده و به همین دلیل عملیات امداد و نجات برای غرق شدگان هم با مشکلات فراوانی همراه است.

سال گذشته ۲۸ نفر در رودخانه های استان البرز جان خود را از دست دادند.

قرار گرفتن رودخانه و سد کرج در حاشیه جاده گردشگری کرج - چالوس سبب شده تا بسیاری از مردم و گردشگران به حریم ومحدوده این رودخانه خروشان و خطرناک ورود کنند که حوادث غم انگیزی تاکنون رقم زده است.


 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir