جزئیات وقوع بهمن در ارتفاعات تهران / کشه و مفقود شدن تعدادی از هموطنان + عکس
ظهر دیروز به فاصله تقریبی ۱۵ دقیقه دو بهمن در دو منطقه آهار فشم و ارتفاعات دارآباد به وجود آمد

جزئیات وقوع بهمن در ارتفاعات تهران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات به این دو منطقه اعزام و بر اساس ارزیابی اولیه و تحقیقات محلی که انجام دادند، احتمال مفقودی یک نفر در بهمن آهار و سه نفر در بهمن دارآباد است.

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: ظهر دیروز به فاصله تقریبی ۱۵ دقیقه دو بهمن در دو منطقه آهار فشم و ارتفاعات دارآباد به وجود آمد.

وی اضافه کرد: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات به این دو منطقه اعزام و بر اساس ارزیابی اولیه و تحقیقات محلی که انجام دادند، احتمال مفقودی یک نفر در بهمن آهار و سه نفر در بهمن دارآباد است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران خاطر نشان کرد: عملیات جستجو و نجات توسط نجاتگران ادامه دارد و از هموطنان درخواست داریم اخبار را از رسانه های معتبر ارسال و به شایعات توجه نکنند.

وی تشریح کرد: در حادثه بهمن ظهر دیروز در قله کلکچال نیز دو نفر از یک تیم چهار نفره از ارتفاع سقوط کردند.

فتحی بیان کرد: تیم های عملیاتی هلال احمر شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند و پس از ارزیابی اولیه مشخص شد، دو نفری که از ارتفاع سقوط کردند، جان خود را از دست داده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: دو نفر دیگر از این تیم چهار نفره به شدت دچار سرمازدگی شده بودند که توسط تیم امداد و نجات مستقر در مکان حادثه، امداد رسانی شده و به محل امن انتقال داده شدند.

بیرون آوردن ۲ کشته و ۵ مصدوم از زیر بهمن شمیرانات

این مقام مسئول گفت: ️در حادثه سوم با سقوط بهمن در آهار (در منطقه رودبار قصران) یک تیم جستجو و نجات از هلال احمر شمیرانات نیز در کنار تیم آتش نشانی و کوهنوردان برای امدادرسانی اعزام شده اند که به گفته‌ی شاهدان صحنه، احتمال می رود یک نفر در بهمن گرفتار شده باشد و عملیات جستجو نیز برای یافتن مفقود احتمالی ادامه دارد.

فتحی اظهار داشت: ️در عملیات چهارم نیز بر اثر برف و کولاک در ارتفاعات شیرپلا نیز ۲نفر مصدوم‌ شدند که توسط نجاتگران هلال احمر شمیرانات، به پایین کوه منتقل شدند و یک نفر بدلیل ترومای سر، برای اقدامات درمانی تحویل اورژانس شد و یک نفر دیگر نیز با رضایت شخصی مرخص شدند.

شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

99100601.JPG

سقوط بهمن در کلچال ۲ کشته برجای گذاشت

مدیرعامل هلال احمر تهران از مرگ ۲ نفر و مصدومیت ۲ نفر در ارتفاعات کلکچال بر اثر سقوط بهمن خبر داد.

تسنیم: شاهین فتحی درباره سقوط بهمن در ارتفاعات توچال تهران که ظهر امروز به وقوع پیوست اظهار کرد: در ارتفاعات کلکچال بر اثر سقوط بهمن ۲نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر دیگر به شدت مصدوم شدند.

وی افزود: تیم واکنش سریع برای نجات چند نفر که در ارتفاعات دارآباد گرفتار شدند اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند.

فتحی گفت: در حادثه سوم با سقوط بهمن در آهار یک تیم واکنش سریع دیگر از استان برای امدادرسانی اعزام شده است که به گفته‌ی شاهدان صحنه، یک نفر در بهمن گرفتار شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com/irna.ir/tasnimnews.com