جنایت هولناک با انگیزه سرقت خودرو
تحقیقات از مردی که متهم است یک راننده مسافرکش را کشته و خودروی او را سرقت کرده، در حالی در جریان است که او اتهامش را پذیرفته است

قتل راننده مسافرکش و سرقت خوردواش

رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که خانواده مردی میان‌سال به پلیس آگاهی استان البرز رفتند و خبر دادند پدر خانواده به نام حمید مفقود شده است. بررسی‌های ابتدایی مشخص کرد این مرد راننده مسافرکش بود و روز حادثه نیز از خانه خارج شد تا با خودروی پرایدش کار کند؛ اما در زمان معمول به خانه بازنگشت و تلفنش را هم جواب نداد. پس از آن نیز تلاش خانواده برای یافتن او بی‌ثمر بود.

کارآگاهان در شرایطی جست‌وجو برای یافتن حمید را آغاز کردند که هیچ سرنخی در اختیار نداشتند، اما چند روز بعد فهمیدند گوشی موبایل مرد ناپدیدشده با سیم‌کارتی دیگر روشن شده است. این‌گونه بود که فردی که گوشی را در اختیار داشت، شناسایی و بازداشت شد. او گفت اصلا فردی به نام حمید را نمی‌شناسد و نمی‌داند چه بلایی سر او آمده است.

این مظنون توضیح داد: من ضایعات جمع‌کن هستم و این گوشی را هم کنار خیابان پیدا کردم. وقتی مأموران درباره ادعای این مظنون تحقیق کردند، فهمیدند او واقعیت را گفته است. به‌این‌ترتیب تحقیقات بار دیگر به بن‌بست رسید تا اینکه معلوم شد خودروی حمید در یک پمپ‌بنزین مشاهده شده است.

بررسی تصاویر دوربین مداربسته پمپ‌بنزین کارآگاهان را به مردی به نام خلیل رساند که مجرم سابقه‌داری بود و عکس و پرونده او در پلیس آگاهی وجود داشت. خلیل سوار بر خودروی حمید به پمپ‌بنزین رفته و بعد از سوخت‌گیری آنجا را ترک کرده بود. پس از کشف این سرنخ تلاش برای ردیابی خلیل آغاز و سرانجام او در یک کارگاه در‌حالی‌که مشغول اوراق‌کردن پراید مسروقه بود، بازداشت شد. این متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: روز حادثه این پراید را دربست کرایه کردم و راننده را به محلی خلوت کشاندم. قصد داشتم از او دزدی کنم که مقاومت کرد. من هم با چاقو او را زدم و جسدش را به کارگاه منتقل کردم و در چاه انداختم.

متهم ادامه داد: من قصد داشتم خودروی پراید او را اوراق و قطعاتش را با پراید فرسوده دیگری تعویض کنم که دستگیر شدم.

مأموران در ادامه با کمک آتش‌نشانی جسد مقتول را از چاه بیرون کشیدند و به پزشکی قانونی منتقل کردند. بنا بر این گزارش متهم در‌حال‌حاضر در بازداشت به ‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شرق