ماجرای تجمع مردم گنبد کاووس چیست؟
فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به حادثه رخ داده در یکی از روستاهای شهرستان از مردم خواست؛ صبور و خویشتن‌دار باشند تا حوزه قضایی نسبت به بررسی دقیق موضوع اقدام و درصورت محرز شدن جرم، فرد خاطی را نیز مجازات نماید

آزار و اذیت ۲ کودک هفت و هشت ساله توسط مردی ۵۵ ساله در یکی از روستاهای گنبدکاووس

عبدالقدیر کریمی سه‌شنبه شب اظهار داشت: پس از اتفاقی که روز یکشنبه هفته جاری در یکی از روستاهای گنبدکاووس حادث شد، حوزه انتظامی، قضایی و شورای تامین با دقت و حساسیت موضوع را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در نخستین گام متهم بادستور مقام قضایی بازداشت شد و در ۴۸ ساعت گذشته نیز با مردم گنبدکاووس از طریق علمای اهل سنت و شیعه، بزرگان اجتماعی و سیاسی و چهره‌های مورد قبول آنها گفت و گو و آنها به آرامش دعوت شدند.

کریمی اضافه کرد: در این گفت و گوها از مردم خواسته شد، اجازه دهند، حوزه قضایی بررسی‌های خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: مردم گنبدکاووس مطمئن باشند درصورت اثبات جرم، فرد متخلف برابر قانون مجازات می‌شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: تجمعی که عصر دیروز (سه شنبه) توسط عده‌ای از شهروندان مقابل دادگستری صورت گرفت، مورد تایید عامه مردم شهرستان نیست.

کریمی از مردم خواست، مثل همیشه کنار مسوولان، علما و بزرگان دینی باشند و به اعضای شورای تامین کمک کنند تا آرامش و امنیت گنبدکاووس حفظ شود.

وی گفت: مردم گنبدکاووس که وحدت و اتحاد آنها زبانزد عام و خاص است، نباید به تحریکات احتمالی دیگران که قصد سوء استفاده از شرایط را دارند، توجه کنند و نگذارند وحدت و اتحاد شهرستان آسیب دیده و خدشه‌دار شود.

به دنبال انتشار خبری مبنی بر آزار و اذیت ۲ کودک هفت و هشت ساله توسط مردی ۵۵ ساله در یکی از روستاهای گنبدکاووس، عده‌ای از مردم این شهرستان عصر روز سه شنبه مقابل دادگستری تجمع کردند.

ماجرای کودک آزاری از زبان پلیس گلستان/مردم به شایعات توجه نکنند

سرهنگ علیرضا نصیری رضی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: عصر روز یکشنبه به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر وقوع درگیری در یکی از روستاهای گنبدکاووس، بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس مشخص شد که چند نفر با شکستن شیشه یک اتاقک نگهبانی فردی حدوداً ۵۵ ساله را مورد ضرب و شتم قرار داده که ماموران افراد را به آرامش دعوت کرده و به درگیری پایان دادند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: با پیگیری های پلیس مشخص شد علت ضرب و شتم این فرد، اتهام وی به آزار و اذیت دو دختر بچه بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری متهم ۵۵ ساله و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: متاسفانه پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، عده‌ای فرصت طلب با دامن زدن به این موضوع، با مطرح کردن مسائل قومی و قبیله‌ای کذب، قصد برهم زدن آرامش منطقه را داشتند که با حضور به موقع پلیس و ورود قاطعانه دستگاه قضایی موضوع پایان یافت.

وی با اشاره به وحدت مثال زدنی اقوام در استان گلستان، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم به شایعات مطرح شده توجه نکنند و بر این نکته دقت داشته باشند که مبنای برخورد پلیس و دستگاه قضایی با متخلفان و مجرمان فقط قانون است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com/irna.ir