جوان شرور که با تهدید چاقوی سلاخی گوشی موبایل شهروندان را زورگیری می‌کرد بعد از یک‌سال فرار از تهران به جنوب کشور سرانجام در یک تعقیب و گریز به دام پلیس افتاد.

اعتراف خشن ترین زورگیر تهران


عصر روز نهم بهمن‌ماه سال98 مأموران کلانتری110 شهدا هنگام گشتزنی در خیابان شکوفه متوجه شدند 2سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت گوشی موبایل گلکسی یکی از شهروندان را سرقت کرده و در حال فرار هستند. در این شرایط مأموران سد راه سارقان شدند و توانستند یکی از آنها را دستگیر کنند اما دومین نفر توانست با پای پیاده فرار کند.

متهم دستگیر شده که از او 5گوشی موبایل مسروقه کشف شده بود در بازجویی‌های مقدماتی به سرقت چندین گوشی با همدستی دوستش به نام سیامک اعتراف کرد.

در جریان تحقیقات تخصصی معلوم شد که 3 دستگاه از گوشی‌های کشف شده ساعتی قبل از دستگیری متهم در بزرگراه شهید محلاتی با تهدید چاقو سرقت شده و حتی در یک مورد سارقان یکی از مالباختگان را با چاقوی سلاخی مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند و مالباخته در بیمارستان بستری شده است.

در شرایطی که چند نفر از شاکیان متهم را شناسایی کرده بودند او تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت و جزئیات بیشتری از سرقت هایش را بازگو کرد و گفت: همراه همدستم سیامک که متواری است تا‌کنون حدود 60فقره سرقت به شیوه‌های قاپ‌زنی و تجاوز به عنف در مناطق شرق تهران شامل خیابان‌های پیروزی، نیروی هوایی، دماوند و... انجام داده‌ایم. با ادامه تحقیقات در روزهای بعد 35نفر از مالباختگان موفق شدند متهم دستگیر شده را به‌عنوان سارق گوشی‌شان شناسایی کنند. این در حالی بود که دومین متهم همچنان تحت تعقیب قرار داشت.

تحقیقات درخصوص متهم فراری نشان می‌داد که او بعد از دستگیری همدستش به یکی از استان‌های جنوبی کشور فرار کرده است. یک سال از فرار سیامک می‌گذشت و او هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود با این حال مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او با این تصور که دیگر تحت تعقیب نیست به تهران برگشته است. در این شرایط بود که مأموران تجسس کلانتری 110شهدا او را در بزرگراه شهید محلاتی شناسایی کردند.

مأموران به سیامک که همراه فرد دیگری سوار موتورسیکلت بودند دستور ایست دادند اما آنها تلاش کردند فرار کنند. در جریان تعقیب و گریز پلیس با این تبهکار درنهایت آنها هنگام فرار با یک خودرو تصادف کردند و دستگیر شدند. مأموران در بازرسی بدنی سیامک موفق شدند چاقوی سلاخی او و چند گوشی موبایل مسروقه را کشف کنند.

با انتقال متهم تحت تعقیب و همدستش به پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه مشخص شد آنها ساعتی قبل در حال سرقت بوده‌اند و چند گوشی را سرقت کرده‌اند. وقتی سیامک تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: بعد از دستگیری همدستم در سال قبل حدود 6ماه در جنوب کشور مخفی شده بودم اما بعد با خیال اینکه دیگر تحت تعقیب نیستم به تهران برگشتم و پس از آشنایی با نادر سرقت‌های متعددی انجام دادیم.

در ادامه نادر نیز به جرم خوداعتراف کرد و گفت گوشی‌های مسروقه را به‌دست‌فروشان چهارراه مولوی و میدان شوش می‌فروختیم.

سرهنگ علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: تاکنون 30نفر از مالباختگان اخیر شناسایی شده‌اند و متهم به 100فقره زورگیری اعتراف کرده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: همشهری