دستگیری قاتل مأمور پلیس، ۱۲سال پس از جنایت
اشرار مسلح که 12سال قبل در جریان درگیری با مأموران پلیس در کرمان یکی از آنها را به شهادت رسانده بودند پس از سال‌ها فرار سرانجام دستگیر شدند

قاتل مأمور پلیس بعد از 12 سال دستگیر شد

اواخر مرداد‌ماه سال ۱۳۸۸ماموران پاسگاه خبرآباد شهرستان سیرجان که متوجه تردد شبانه قاچاقچیان مسلح مواد‌مخدر در حاشیه روستای چاه بهرام شده بودند تلاش کردند راه آنها را سد کنند. قرار بود این محموله سنگین از استان کرمان به‌سوی استان فارس منتقل شود. در جریان این عملیات قاچاقچیان شروع به تیراندازی کردند و با مأموران درگیر شدند. مقاومت مأموران باعث شد قاچاقچیان در انتقال محموله مواد‌مخدر ناکام بمانند و آن را به آتش بکشند. در جریان این درگیری شبانه یکی از مأموران به نام علیرضا کورکی نژاد هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

400020109.jpg

اشرار مسلح گمان می‌کردند با آتش زدن محموله مواد‌مخدر هیچ ردی از خود به جا نگذاشته‌اند، اما از همان زمان تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شد. در این مدت مأموران پلیس آگاهی سیرجان در چند مرحله موفق شدند 7نفر از رابطان و افرادی که به اشرار پناه داده بودند را در استان‌های فارس، بوشهر، تهران و هرمزگان دستگیر کنند. سرانجام با گذشت 12سال از این جنایت ۲متهم فراری در یکی از استان‌های شرقی کشور دستگیر شدند.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان با اعلام جزئیات این پرونده گفت: این دو متهم به جنایتی که سال‌ها قبل مرتکب شده بودند اعتراف کردند. شواهد نشان می‌دهد آنها همراه با 7متهم دیگر در قالب یک باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر در حوزه استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، تهران و هرمزگان فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: همشهری