درخواست قطع دست برای سارقان سریالی خانه‌ ها
اعضای باندی که 22 خانه در تهران را مورد دستبرد قرار داده‌اند، درپی درخواست شکات برای قطع ید سارقان برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند و مورد محاکمه قرار گرفتند

دستگیری اعضای باندی که 22 خانه در تهران را مورد دستبرد قرار داده‌اند

اعضای این باند پنج‌نفره که همگی با هم دوست بودند، شبانه وارد خانه‌ها می‌شدند و دستبرد می‌زدند. سال ۹۲ طرح چندین فقره شکایت مشابه مبنی‌بر سرقت از خانه‌هایی در غرب تهران مأموران را متوجه این موضوع کرد که سرقت‌ها سریالی است.

شواهد نشان می‌داد دزد یا دزدان شبانه و در غیاب صاحب‌خانه وارد منازلی در منطقه بلوار فردوس‌، خیابان مرزداران و تهرانسر می‌شوند و پس از شکستن گاوصندوق همه پول، طلا و دلارهای موجود را سرقت می‌کنند. شباهت سرقت‌ها به یکدیگر نشان می‌داد دزدی‌ها احتمالا ازسوی اعضای یک شبکه صورت گرفته است.

در‌حالی‌که شمار سرقت‌ها به ۲۲ فقره رسیده بود، مأموران پلیس رد یک دزد سابقه‌دار را در این پرونده یافتند و با انجام تحقیقات گسترده او را شناسایی و بازداشت کردند. این متهم به‌نام افشین در بازجویی‌ها به شرکت در سرقت‌های شبانه در محدوده غرب تهران با همدستی چهار دوست دیگرش اعتراف کرد. با گذشت چند سال از سرقت‌ها سرانجام چهار همدست افشین بازداشت شدند و به مشارکت در سرقت‌ها اعتراف کردند.

سپس پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. هشت نفر از شاکیان که در جلسه دادگاه حضور داشتند، درخواست اشد مجازات را مطرح کردند. یکی از شکات گفت: من چند سال است که در خانه‌ای ویلایی در منطقه مرزداران ساکن هستم. آن شب همراه همسر و فرزندان به میهمانی رفته بودیم؛ اما وقتی بازگشتیم متوجه شدیم خانه به هم ریخته است.

در گاوصندوق شکسته و پول و دلارهایم به سرقت رفته بود. شاکی دیگر گفت‌: من به‌همراه همسرم در خانه‌ام در غرب تهران ساکن بودم. در غیاب من دزدان با شکستن قفل در وارد خانه شده و پول و طلاهایم را سرقت کرده بودند. بعد از این ماجرا همسرم به‌شدت دچار ترس شده بود. به‌همین‌دلیل مجبور شدم خانه‌ام را بفروشم و به منطقه دیگری نقل ‌مکان کنم.

من برای دزدان درخواست قطع دست دادم. شش شاکی دیگر نیز گفتند درخواست داریم تا دزدان اموالمان به ما برگردانند؛ اما اگر دزدان نمی‌توانند اموالمان را پس بدهند، درخواست قطع دست برای آنها داریم. سپس پنج متهم یک‌به‌یک به دفاع پرداختند اما هیچ‌کدام ۲۲ فقره سرقت را گردن نگرفتند.

هر‌یک از آنها تنها به پنج یا شش فقره سرقت اعتراف کرد. افشین گفت: قبول دارم همراه دوستانم نقشه سرقت را اجرا می‌کردیم. دو نفر مقابل در خانه کشیک می‌دادند و سه نفر دیگر وارد خانه می‌شدیم و همه پول و طلاها را سرقت می‌کردیم؛ اما من در همه سرقت‌ها حضور نداشتم.

گاهی اوقات دوستانم سه‌نفره برای سرقت وارد خانه می‌شدند و سپس اموال سرقتی را میان خودشان تقسیم می‌کردند. چهار متهم دیگر نیز به دفاع پرداختند و گفتند در همه 22 فقره سرقت حضور نداشتند. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا برای پنج دزد رأی صادر کنند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شرق